Prima pagină > Bazaconii, muzica şi muzichia > Maeştrii muzicieni

Maeştrii muzicieni

24/02/2010

Stăteam în cabinetul meu de la teatru şi scriam o foaie de observaţie. De pe hol se auzea o voce bărbătească ce-şi încerca puterile cu o melodie destul de complicată. La început, am crezut că e vorba de o repetiţie. Fac aici o paranteză. Dat fiind specificul instituţiei, acolo e locul perfect pentru o crimă, deoarece nimeni nu reacţionează când se aud strigăte de groază sau schimburi de cuvinte de genul: ” ‘tu-ţi morţii mă-tii! Te sugrum!” „Ajutoooor!”

Scot, curioasă, capul pe uşă, să-l vad pe menestrel. E un mânuitor de decor.

Îmi amintesc atunci de chestii similare şi realizez că oamenii cu meserii simple, care cer efort fizic şi minte odihnită, sunt şi cântăreţii cei mai entuziaşti şi lipsiţi de inhibiţii.

♦ Pe primul loc, i-aş pune pe zugravi. Nu cred că aţi întâlnit până acum vreo echipă care să nu-şi aibă vocalistul lor. Cred că îi stimulează ecoul încăperilor goale. Sau doar mirosul de lacuri şi vopsele. Repertoriul lor e variat, începând cu evergreen-uri şi sfârşind cu ultimele hit-uri pop.

♦ Pe locul al doilea, muncitorii din construcţii. Nici ăştia nu pot amesteca în mortar sau mânui mistria dacă nu fac câteva vocalize. În privinţa preferinţelor, ei optează mai mult pentru manele şi muzică lăutărească. La drept vorbind, nu-s chiar elita clasei muncitoare.

♦ Urmează apoi tinichigii şi mecanicii auto. Ăştia-s de obicei mai emancipaţi. Cântă acompaniaţi de radio, care cred că intră în dotarea obligatorie a atelierelor de reparat maşini. Nici un gen al muzicii uşoare nu le este străin, ei evoluând cu lejeritate atât în repertoriul internaţional, cât şi autohton, românesc şi unguresc deopotrivă, indiferent de limba lor maternă.

♦ La rând sunt femeile de serviciu sau care te ajută la curăţenie. Dacă ai nenorocul să uiţi aparatul de radio sau televizorul deschis, o să-ţi lălăie toate melodiile pe care le aud, până ţi se face acru şi le închizi sursa de inspiraţie. Gura nu poţi, aşa că vor continua să fredoneze din amintire, mult timp. De obicei, fals şi cu multe „mmm”-uri sau „la-la-la”-uri compensatorii versurilor care le scapă.

♦ Cosaşii, ciobanii şi păzitorii ciurdelor de vite sunt şi ei dotaţi de la natură spre cântare. Doar că ei sunt mai mult cu hăulitele, horele, sârbele şi doinele de jale, pe care le fac să semene toate între ele.

♦ „Agenţii comerciali. Îi vezi mereu cu o cască în ureche şi lălăind voioşi în timp ce livrează comenzile.” (sebra). Dar în cazul lor, mi-e teamă că, de fapt, ascultă literatură motivaţională, altfel nu-mi explic veselia lor chiar şi acum când vânzările merg mai prost.

♦ Şi ultima pe listă, cu voia dumneavoastră, eu, care mă surprind deseori fredonând prin casă sau în timp ce merg cu maşina, până îmi iau seama şi redevin sobră. Mă rog, atâta cât pot! Adică doar murmur şi bâţâi din cap în ritmul muzicii de la radio-mp3-player. Asta când se întâmplă să-l am, pentru că există nişte băieţi, prieteni buni cu poliţaii, care au grijă să mi-l salte din „pejeu”, pentru siguranţa circulaţiei pasămite!:)

  1. 25/02/2010 la 10:11

    Ai uitat de agenţii comerciali.Îi vezi mereu cu o cască în ureche şi lălăind voioşi în timp ce livrează comenzile.

  2. 25/02/2010 la 10:32

    hehe, sebra, daca ar distribui pizza, i-as intelege :))))

    si eu fredonez, mai ales cand ies la munte cu cortul, la a doua mahmureala a zilei, pe la 3 pm asa… un fel de blues cu multe mmm-uri guturale in el

  3. 25/02/2010 la 10:43

    „Oamenii cu meserii simple, care cer efort fizic şi minte odihnită… ultima pe lista, cu voia dumnevoastra, eu” .. adica asa. Eram sigur ca doctorii toata ziua freaca din greu menta prin cabinete.

  4. Blanche Neige
    25/02/2010 la 11:09

    Iote ca eu nu pot canta de loc, desi ascult muzica la casti non stop… De asta imi e si greu sa ii inteleg pe cei care o fac, eu am impresia ca as altera melodiile pe care le ascult (de asta nu imi place sa ascult nici piese inregistrate in concert, le prefer pe cele impecabile din studio).

  5. 25/02/2010 la 11:10

    @Ciprian,
    Nu eşti deloc atent!! Doctorii observă şi scriu 🙂 .Cel puţin doctoriţa noastră aşa face. Scrie romane şi le scrie bine…ca urmare a unei observaţii atente 🙂

  6. 25/02/2010 la 12:02

    Eu sânt din ăia 99% cu gusturi muzicale fireşti, să moară duşmanii!…

  7. melami
    25/02/2010 la 12:07

    @sebra
    Te-am citat in postare! 🙂
    @Mijou
    Vreau sa cred ca vocea aia guturala e de la natura, nu de la spirotase! 😉
    @Cipicao
    Frec si musetelul. Si busuiocul, salvia, brusturele, sunatoarea, trei frati patati, teiul, coada calului. Pfuai, ce ocupata-s! 😀
    @Alba
    Lasa ca te-am auzit cum ii cantai Ziurelului. ‘geaba zici ca n-ai voce! 🙂
    @Vania
    Oooof, viatza mea! 😉

  8. Blanche Neige
    25/02/2010 la 12:14

    @SLVC
    Pai ii cantam, cum sa nu, da nu ii cantam melodii pe care sa le fi ascultat eu de buna voie, ci din alea de copii. Si am incetat cand mi-a spus colocatarul: „Nu-i mai canta copilului, ca il sperii!” 🙂

  9. melami
    25/02/2010 la 12:18

    Trebuia sa-i canti atunci „colocatarului”, sa simta si el ce inseamna sa aiba o femeie cu caracter puternic in casa! Eventual Ramsstein!;)

  10. 25/02/2010 la 12:40

    @Melami,
    Mersi! Dar las-o mai moale cu frecatul salviei, e pe lista :))

  11. Florian
    25/02/2010 la 13:22

    Atâta timp cât le mai arde de cântat, încă-i bine. Când s-or lăsa de cântat şi s-or apuca de vorbit singuri, atunci să vezi.

  12. 25/02/2010 la 14:26

    Eu cu cantatul doar la radio si-n masina, in rest vorbesc singur…muuuult.

  13. melami
    25/02/2010 la 15:03

    @sebra
    Interzise sunt doar Salvia divinorum Epling & Jtiva. Celelate, printre care şi Salvia officinalis, pe care o găsim la Plafar nu au efecte nocive. Asta dacă le bei sub formă de infuzie, că dacă le fumezi, cum au făcut puştii ăia care au avut probleme din cauza consumului de plante etnobotanice… 🙂
    @Flo
    Păi, aia vreau: să văd de ce mai sunt în stare românaşii noştri… 🙂
    @teonegura
    Bun venit! Cum ai auzit de radio, cum te-ai prezentat. Să vezi de-acum ce oi mai folosi cuvântul ăsta trigger! 🙂

  14. 25/02/2010 la 17:31

    Mel,
    Ai dansat si pe sosea cu masina.. in ritmul muzicii? 🙂

  15. Florian
    25/02/2010 la 19:41

    Toate ca toate, dar de salvie să nu vă legaţi, că dă un gust fain fripturii de porc, vită sau iepure, făcută la cuptor. Sau dacă v-a căşunat pe salvie măcar luaţi-mi şi rozmarinul, că pe urmă tava de friptură v-o dau eu, gratis.

  16. melami
    25/02/2010 la 19:51

    @Leidi
    Umpic, vorba Strigoiţei. Discret, ca un pas schiţat de Fred Astaire la 80 de ani. 🙂
    @Flo
    Nu ne legăm, Flo. Chair dacă o interzic ăştia, noi doi vom fi haiduci şi contrabandişti de salvie. Vom fi cavalerii frunzei vernil! 😉

  17. Florian
    25/02/2010 la 20:08

    Vernil pe o parte şi albicioasă pe partea cealaltă.
    Yeeeeeeessss, la partea cu haiducia şi contrabanda mă bag! Măgarul şi iguana, mai tari decăt Bonnie & Clyde! Iiiihaaaaa!

  18. melami
    25/02/2010 la 20:18

    Tu eşti responsabil cu nebuniile, eu o să fiu cronicarul lor. Le arătăm noi lor ce înseamnă o echipă bine antrenată şi organizată! Bazează-te pe mine! 😉

  19. Florian
    25/02/2010 la 20:36

    Bun, tu eşti cronicarul, dar singur parcă nu-mi vine să haiducesc. Mai bine aşteptăm să termine strigoiţa şcoala şi o luăm în echipă. Ea îşi dă cearşaful la o parte şi îşi arată oasele, paznicii de la bancă leşină, iar eu dau lovitura.

  20. melami
    25/02/2010 la 20:52

    Bun şi aşa. Alcătuieşte planul, cronometrează timpii, mergi la sală, să-şi dezmorţeşti o ţâră încheieturile… Cooptează-i pe Capitan, pe arici şi pe tetris… Iote câtă treabă e de făcut! Doar n-om pune-o pe Strigo la treabă din prima, după cursurile alea epuizante…

  21. Florian
    25/02/2010 la 21:44

    La sală merg de două ori pe zi, iguano, dimineaţa şi seara, că au avut grijă boşii de la serviciu să ne lase pe toţi să ne antrenăm intens o lună şi jumătate. Nu toată perioada o dată, ci în două tranşe, ca să nu ne extenuăm. Nici toţi odată ci pe rând, ca să avem loc în sălile de fitness.

  22. melami
    25/02/2010 la 21:46

    Da, ştiu…
    Economie din buzunarele noastre… 🙂

  23. pdm
    26/02/2010 la 17:30

    cântatu pe veceu merge? sau la duș?

  24. melami
    26/02/2010 la 17:48

    Merje, pdm-ule. E o formă de exprimare mai dureroasă primul… cred că poate fi asemuit uneori cu icnetele samuraiulor când îşi făceau sepuku… =))

  25. pdm
    26/02/2010 la 18:23

    doar că-i un sepuku de-a-ndoaselea: scoți mânerul de sabie, nu-l împingi 😀

  26. 26/02/2010 la 18:36

    @pdm
    Ba îl împingi ca să-l scoţi.

  27. pdm
    26/02/2010 la 18:38

    păi îl împingi în afară, nu înăuntru…acum mai depinde și mâner…dacă e vreun iatagan și tu ai vreo teacă de briceag, s-a ales prafu.

  28. 26/02/2010 la 18:41

    @pdm
    Scenograf de filme de groază să te faci…

  29. melami
    26/02/2010 la 19:00

    Puteţi să vă deschideţi împreună un cabinet de Psihologie proctologică!
    Eventual cu o anexă de lucrări practice. 😀

  30. 26/02/2010 la 19:02

    @melami
    noi vorbeam de scos, nu de băgat…

  31. melami
    26/02/2010 la 19:21

    Păi, da, vă puteţi scoate împreună un cabinet etc. =)) =)) =))

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
