Prima pagină > Cărţi, lecturi > Hai să evadăm!

Hai să evadăm!

24/02/2010

Domnul acesta care mai că-şi sugrumă câinele este un tip cu un nemaipomenit simţ al umorului. Îl cheamă Tom Sharpe şi a avut o viaţă plină de peripeţii. O mai are încă, pentru că n-a murit. A stat vreo zece ani în Africa de Sud, unde a fost asistent social şi apoi fotograf, şi de unde a plecat cu un picior în fund din partea aurotităţilor apartheid-iste. Vreo alţi zece ani a predat istoria la Colegiul de Arte şi Tehnologie Cambridge, după care s-a apucat de scris. În general cărţi pline de situaţii hilare, care te fac să râzi de-adevăratelea, nu aşa cum scrie pe coperta a doua a zeci de cărţi, respectivele chestii nereuşind să-ţi smulgă nici măcar un zâmbet. Eu am citit până acum doar Marea aspiraţie, pe care va trebui s-o răsfoiesc din nou ca să vă pot spune şi altceva decât că se referă la lumea editorilor de carte.

Cu Alternativa Wilt însă e altceva. E al doilea roman, după Wilt, dintr-o serie despre un profesor universitar cam trăznit. Şi, pentru că ştiu că nu aveţi timp de citit, o să v-o povestesc în câteva cuvinte.

Henry Wilt e un profesor de vârstă medie, la un colegiu tehnic din Anglia. E încălţat cu o nevastă care nu-l prea mai atrage şi cu patru fiice gemene care îl calcă pe nervi. E de înţeles de ce nu prea se grăbeşte să se întoarcă acasă, pierzându-şi timpul cu activităţi preponderent bahice. Motiv din care dă de belea. Prima este faptul că-şi răneşte „lujerul” în nişte spini de trandafiri în timp ce urina în grădina unui tip. A doua este când află că găzduiseră o teroristă care, împreună cu cei doi complici, îi sechestrase fetele. Cum, de multe ori realizezi că ţii la cineva tocmai când eşti pe cale de a-l pierde, sentimentul lui patern suferă o resuscitare din cele mai autentice. Motiv din care încearcă să rezolve singur problema, în ciuda eforturilor unei întregi alcătuiri antitero- a oficialităţilor şi poliţiei.

Gata, nu vă povestesc mai departe, pentru că pur şi simplu nu am umorul lui. Mai bine închei cu ce a spus Radu Paraschivescu (www.ideiindialog.ro): „Alternativa Wilt e un roman mustos, în care protagonistul are parte de o mulţime de scene picante şi de chixuri crâncene. (…) Într-o lume din ce în ce mai mohorâtă, prilejurile de acest fel se cer întâmpinate cu braţele deschise. Ele sunt o formă inteligentă de evadare din nevroza cotidiană.”

Ei, dacă nici acum nu v-am convins să mergeţi la bibliotecă şi s-o împrumutaţi pentru un weekend, sunteţi o cauză definitiv pierdută! 🙂

Categorii:Cărţi, lecturi
  1. 24/02/2010 la 09:50

    ce-mi place ca perioada, generatia noastra(permite-mi sa-l introduc intr-a noastra pe unul despre care spui ca inca mai traieste; inseamna ca suntem contemporani, cronologic, macar) inca mai are suflu, unul placut chiar. cred ca Wilt e eroul zilelor noastre 😀

  2. melami
    24/02/2010 la 09:52

    Ar fi bine, pentru că tipul realmente te trezeşte din… cele cotidiene.
    Merită să încerci măcar primul „Wilt”, pe care o să-l iau azi de la bibliotecă. Referinţe excelente despre el de la un amic care chiar gustă umorul. 🙂

  3. Blanche Neige
    24/02/2010 la 12:46

    Wilt asta nu e ala de era convins ca si-a ucis nevasta pe santierul facultatii, desi ea era bine mersi acasa? Mortala cartea, trebuie sa citesc si restul din serie!

  4. melami
    24/02/2010 la 14:51

    Da, ala e! 🙂

  5. Florian
    24/02/2010 la 22:04

    Io-s într-o pasă cam proastă vreo trei săptămâni, iguano, aşa că nu-mi arde de romane umoristice. Incerc de vreo trei zile să recitesc „Trei într-o barcă”, doar-doar mi-o veni buna dispoziţie, da’ nu prea ţine figura. Doar pe aici, pe la Cipi şi pe la Cotcodaci ce mai reuşesc să mă simt bine.

  6. melami
    24/02/2010 la 22:17

    Ştiu despre ce e vorba, dar-ar dracii în ei să dea. Nici mie nu mi-ar veni să mă înveselesc în condiţiile astea. Ce ţară de căcat! Să refuzi cuiva dreptul la muncă, numai pentru că n-ai suficientă minte să găseşti alte metode de a ieşi din criză decât o economisire prost înţeleasă. Nu-s eu economist, dar atâta lucru pricep: Nu munceşti, nu iei salariu; nu iei salariu, n-are de unde-şi lua statul partea. Mă rog, pentru aşa judecată simplă ar trebui ca măcar cineva din guvernul ăsta falimentar să gândească ca un om normal… 😦

  7. 24/02/2010 la 22:33

    Las’ că acuma toţi controlorii, sanepizii, pompierii, garda de finanţe, etc care nu trecea o lună să nu treacă pe la tine să ceară ceva , o să mai ceară lula.
    A MURIT VACAAAAA !
    Mai mulg……..
    Io zic să mărească impozitele un pic ( aşa la vreo 60 % ), ca să strângă bani la bujet, să aibe boarfa de udrea ce şuti , sub masca promovării turismului.
    Totuşi nu i-a zis nimeni că nu vine niciun străin să-şi rupă maşina în romanela ?
    Drumuri , drumuri, drumuri sânt venele unei ţări.
    A romanelei au tromboză , colesterol , cheaguri de sânge şi de fapt sânt necrozate.

  8. melami
    24/02/2010 la 22:38

    A murit vaca, dar nu aia care trebuie! Aka Udrea.
    Drumurile noastre… cangrenă, ca să fim mai exacţi. Sunt zone unde, oricât ai ocoli, tot iei un gropan în pneu. Iar cu explicaţia lui Berceanu: „Am dat toţi banii pentru dezăpeziri, aşa că nu mai avem şi pentru reparat drumurile” ştim că băieţii din guvern pot sta liniştiţi de-acum încolo, că doar ne-au avertizat! E vina noastră că ne-am lăcomit la atâta zăpadă în iarna asta! 😉

  9. 24/02/2010 la 22:50

    De unde-s io , drumul e un peisaj lunar , pe cuvânt.
    Acu 2 ani an dat cu ariciomobilul într-o groapă, rezultat :
    geantă aliaj îndoită, cauciuc tăiat, airbag cheder stânga sărit , airbag uşă stânga sărit, telescop faţă terminat = 1500 euro distracţia.
    Şi vine soru-mea şi îmi zice , vezi să nu uiţi să îti iei ro-vignetă.
    Aş vrea să mă oprească cineva să mi-o ceară :D, vai de urechile lui .

  10. melami
    24/02/2010 la 22:53

    Da, păi asta-i baza: rovigneta!
    Chiar aşa, unde mama naibii s-or duce toţi banii ăia care ni se trag lună de lună pentru felurite chestii?! Că io nu-i văd concretizându-se în nimic…

  11. 24/02/2010 la 23:00

    =))
    În buzunare
    😉

  12. Florian
    25/02/2010 la 00:22

    @Melami
    Nţ, n-ai ghicit. E şi aia, dar mai mult ailaltă 😀

  13. 25/02/2010 la 01:23

    @Kekee,
    Te contrazic puţin referitor la faptul că acum nu mai vin controale.Ba dimpotrivă.S-au înmulţit şi au plafon lunar de amenzi.Şi dacă nu plăteşti la timp amenda, întâi te sună, tot cei care te-au amendat, să-ţi amintească să plăteşti, şi dacă tot nu ai plătit, pe ordonanţă de urgenţă îţi vine cu executare silită.

  14. melami
    25/02/2010 la 06:37

    Înfometaţi, băieţii! Ce să faci! Mai trebuie şi hrănită vaca aia pe care tot vor s-o mulgă… ca să rămânem în domeniul zootehnic!

  15. yamy
    25/02/2010 la 13:43

    Criminal Wilt 🙂 Ati citit ceva de P.G. Woodehouse? Dk v-a placut Sharpe sigur il veti aprecia si pe el.

  16. melami
    25/02/2010 la 15:24

    Dap, citit câte ceva. Haios şi pontos Mr. Jeeves! 🙂

  17. 27/02/2010 la 21:27

    nu promit ca o sa ma duc, ca nu am timp, si eu fac pe dracu in patru si ma tin de promisiuni, dar acum nu promit. dar daca se face sa-mi cada in mana o sa ma gandesc la tine, Melami.

  18. melami
    27/02/2010 la 23:55

    Mersi! 🙂

  1. 24/02/2010 la 13:16
Comentariile sunt închise.
