Prima pagină > Grădină de... gospodină > Ghioceii-clopoţeii (1)

Ghioceii-clopoţeii (1)

13/02/2010

I-am adus în urmă cu câţiva ani de lângă Craiova. De fapt, mama-soacră a făcut-o. Între timp, ea a plecat spre o altă grădină; sperăm că a Raiului. Ne-au rămas multe de la ea (zâmbet, căldură oamenească, vorbe de duh, frumuseţe, cuminţenie etc.), printre care şi ghioceii ăştia tiviţi pe margini cu verde. O să-i vedeţi când mai cresc, pentru că am de gând să-i urmăresc îndeaproape împreună cu voi.

Mult timp după ce a murit, tata-socru era de nemângâiat. Într-o zi, când l-am văzut din nou plâns, i-am spus următoarele:

-Nu trebuie să consideraţi că mama a dispărut de tot. Când vă e dor de ea, uitaţi-vă la fiii dumneaovoastră, la nepoţi, la strănepoţi… Sunt celule din celulele ei. Şi-apoi mai sunt şi vorbele ei de care ne aducem aminte când dăm de greu sau la bucurie. Aşa continuăm să existăm, chiar dacă nu mai suntem fizic… Asta rămâne din noi.

Şi ghioceii! 🙂

  1. 13/02/2010 la 13:10

    Amintiri frumoase si transmiterea iubirii si a frumusetii.

    S-a topit zapada repede! Ce-nseamna ploaia si terenul inclinat:) Simt primavara in aer!

  2. melami
    13/02/2010 la 13:15

    Eu am simţit-o aici de vreo 4-5 zile. Alt miros al aerului, ciripit de păsărele, muguri stând gata să plesnească… Am avut o iarnă destul de blândă raportată la ce s-a întâmplat în sud. Zăpadă destulă, un pic de frig, dar toate suportabile. Acum, pajiştea din spatele casei e aproape ca vara. Iarba verde şi destul de mare.Te şi miri cum a putut rezista sub atâta amar de zăpadă. 🙂

  3. Blanche Neige
    13/02/2010 la 13:55

    Na ca acum m-ai pleostit de tot :-(((
    Mie nu imi plac ghioceii, dar astia au ceva de te face sa te tot uiti la ei… Sunt o combinatie intre lacrimioare si ghiocei.

  4. klausen1976
    13/02/2010 la 15:55

    frumos de tot 🙂 … si eu imi doresc sa scap de bloc, sa am curte, sa am peluza … poate in viitor …

  5. melami
    13/02/2010 la 18:14

    @Alba
    🙂
    @Klausen
    O să ţi se împlinească visul. Doar că atunci s-ar putea să nu ai suficient timp ca să te bucuri de ele. 🙂

  6. Florian
    13/02/2010 la 22:33

    Bine zici că o să-i vedem când mai cresc, iguano, pentru că eu unul nu-i prea zăresc, cum stau ei acum înfofoliţi în tecile lor.
    Eu nu pot să spun ca Blanche Neige că nu-mi plac ghioceii, dar recunosc că prefer zambilele, al căror miros mă înnebuneşte.

  7. Laura
    13/02/2010 la 22:37

    Sefa, m-ai emotionat…
    La mine e inca zapada de nu mai stiu pe unde sa o pun si gripa asta nu ma mai lasa deloc in pace 😦 Zapada, zapada, zapada… munti de zapada…frig si iar zapada :(( Si eu am ghiocei si zambile, dar saracii sunt sub vreo 30 cm de zapada…

  8. Laura
    13/02/2010 la 22:39

    Maga, si pe mine ma innebuneste mirosul zambilelor: am plantat in toamna de mai multe culori… oh, cred ca vor fi asa frumoasa, daca se duce zapada… mult, mult zambile am plantat!

  9. melami
    13/02/2010 la 22:40

    O să-i pozez zilnic, dar azi a nins din nou, aşa că…
    Strigoiţo, dar tu o tratezi totuşi? Dacă nu e gripă, şi o fi o sinuzită, bronşită sau sărăcie ştie ce? Atunci trebuie musai un antibiotic. Cam trebuia să treacă până acum…

  10. 13/02/2010 la 22:46

    A fost ceva iarna anul asta. Sper sa avem o primavara si o vara ca la carte.Uf.. uite asa se dau organismele peste cap!

  11. Florian
    14/02/2010 la 00:09

    @Laura
    Strigo, sunt unele zambile roz cu flori mari, bătute, cu un miros atât de puternic de simţi te îmbată.
    Dacă nu ştii ce înseamnă „flori bătute”, să nu îţi închipui că sunt flori luate la ciomăgeală. Sunt florile cu petale duble, cum se întâlnesc şi la liliac.

  12. 14/02/2010 la 00:13

    Noapte buna! 🙂 Pe maine!

  13. Laura
    14/02/2010 la 00:13

    Mie imi plac si lacrimioarele la nebunie cum miros… si si sunt atat de gingase… oh, primavara unde esti?

    Da, sefa ma tratez cu aspirina, sirop de tuse si sug niste bomboane de gat.

  14. Laura
    14/02/2010 la 00:14

    Noapte buna, leidi 🙂

  15. melami
    14/02/2010 la 00:24

    Noapte buna! 🙂

  16. Florian
    14/02/2010 la 00:32

    Noapte bună, Leidi Ei.

    Da, strigoiţo, şi lăcrămioarele sunt gingaşe şi au un parfum suav, care te îmbată cu mireasma lui.
    Băi, ce măgar sensibil am devenit, nu-i a bună!

  17. Laura
    14/02/2010 la 00:34

    Vine primavara, maga 🙂 Poate te indragostesti, ai grija 😉

  18. melami
    14/02/2010 la 00:36

    Păi, el e cam suflet candriu. Nu vezi ce ochi pofticioşi are?! =))

  19. Laura
    14/02/2010 la 00:37

    Sefa, florile-s frumoase ce le-ai pus deasupra, numa’ scrisul cu silavaracald’s blog parca e greu de citit. Dar recunosc, ca idee mai buna n-am 😦

  20. Florian
    14/02/2010 la 01:24

    @Mel
    La tine mă uitam cu ochii ăia pofticioşi, iguano, ai uitat că tu mi-ai făcut poza şi că erai topless?

  21. 14/02/2010 la 03:16

    Este langa blocul meu un fost sediu de firma de consultanta. El a fost eliberat, probabil pentru totdeauna, de catre chiriasi pe la sfarsitul toamnei, dar au lasat in urma lor o jaluzea pe jumatate trasa si pe pervaz, pe interior, doua ghivece cu flori. Pe la sfarsitul lui noiembrie era inflorita o muscata in ghiveci, si daca tot este in drumul meu vedeam zilnic cum in fiecare zi pierdea cate o floricica. Acum i s-au ingalbenit frunzele, nu mai apuca ea primavara teafara.
    In celalalt era doar pamant sau cel putin atat s-a putut vedea pana zilele astea. Acum se poate vedea cum pamantul a fost rascolit si un colt verde, un soi de planta, scoate capusorul la lumina. In doua zile a crescut cam 2 cm inaltime. Sunt foarte curios ce nazbataie s-o gasi sa rasara de acolo. Poate o fi vreun ghiocel :)).

  22. melami
    14/02/2010 la 08:58

    @Laura
    Am schimbat. Acum îţi place? 🙂
    @Flo
    Ei, pe atunci erau de-ăia galbeni pepenaşii. Acuma-s ditamai lubeniţele! =))
    @Cipicao
    Sigur e o buruiană, că numai alea n-au nevoie de apă şi alte alea ca să iasă. Dar, decât deloc… 🙂

  23. 14/02/2010 la 09:20

    @melami
    Azi e duminică, zi de relaş. Mâine îţi fac, în dar, un „header” pentru blog.

  24. melami
    14/02/2010 la 09:59

    Săru-mâna, Maestre! După cum vezi, eu fac eforturi, dar rezultatul e cam varză! 😀

  25. Laura
    14/02/2010 la 21:29

    Sefa, parca e mai bine, dar e cam neclar. Bine ca Maestru vine cu o idee 🙂
    Tu te-ai chinuit să faci frumos şi io vin cu nazuri, ce mă enervez pe mine 😦

  1. 13/02/2010 la 22:56
Comentariile sunt închise.
