Prima pagină > Dublu orb > Dublu orb (7)

Dublu orb (7)


Spune şi tu ce sentimente amestecate avea! Trebuie să recunoşti însă că reuşea să se salveze de patetism prin simţul umorului şi imaginile plastice prin care încerca să mă facă să înţeleg ce simte…


Ce să răspund unei astfel de scrisori?! N-am talent literar, deşi am scris în tinereţe câteva poezii… Am sunat-o, fără prea mari speranţe. Recunosc că nu de pe numărul meu, ca să evit respingerea apelului. Când mi-a recunoscut vocea, a rămas mută. Mă aşteptam să-mi închidă, de aceea nu i-am dat timp de gândire; i-am spus de la început că o iubesc şi apoi i-am explicat de ce nu am putut s-o sun. Când am terminat, se înmuiase de tot, aşa că a doua zi eram din nou ca doi porumbei…

Călătoriile mele, cât de greu le suporta… Am încercat să-mi iau revanşa şi s-o duc undeva cu mine câteva zile. Asta s-a întâmplat în urmă cu aproape un an, când am participat la un congres al avocaţilor. Întâmplător, şi ea avea o şedinţă la Uniunea Scriitorilor, aşa că am cuplat evenimentele. Deşi aveam cameră reţinută la hotel, am preferat să stau în apartamentul unui prieten care lipsea din ţară; ea, la o pensiune din apropiere. Am luat masa împreună, la Casa Mureşeană, un local discret din Cartierul Primăverii. Eram amândoi puşi la patru ace, ca provincialii când merg într-un oraş mare. Am băut vreo trei beri, în timp ce ea se limita la apă minerală… În urmă cu mulţi ani, când a venit vorba despre Simona, într-un cerc de prieteni, cineva mi-a spus că ar fi avut, cândva, probleme cu alcoolul. După ce am cunoscut-o, am văzut că nu obişnuia să bea decât apă, nectar sau ceai, lucru care mi-a întărit bănuiala că omul acela avea dreptate. De ce s-ar feri de alcool dacă nu are probleme cu el?! Bineînţeles că am întrebat-o. A fost destul de indispusă de bănuiala mea. Mi-a spus că în familia ei nu s-a obişnuit să se bea decât rar, câte un pahar, la o sărbătoare. „M-am îmbătat o singură dată, când eram studentă. Nu a fost neplăcut, dar îmi displace să-mi pierd controlul minţii, aşa că nu m-a tentat să mai încerc aşa ceva. De altfel, în loc să mă liniştească sau să-mi aducă inspiraţia, alcoolul mă agită şi mă bulversează. Nici măcar la petreceri nu simt nevoia să beau. Mă euforizez doar respirând aerul celorlalţi care o fac.”

Că tot vorbim de asta, parcă mi s-a făcut sete. Mai luăm un rând?


Simona
Copiii care n-au fugit vreodată de acasă pe când aveau mintea necoaptă o vor face ca adulţi, la propriu sau la figurat. Fetele care au fost ţinute prea din scurt de către părinţi, vor sfârşi prin a se arunca în aventuri nesăbuite, tocmai dintr-acelea de care au fost avertizate să se ferească. Femeile care se căsătoresc cu primul bărbat asupra căruia şi-au deschis ochii, vor ajunge, la anii maturităţii, să-i înşele, nu pentru că li s-a sfârşit iubirea, ci pentru că vor să afle şi gustul altora.

Când ai ghinionul de a îndeplini toate cele trei condiţii de mai sus, este inevitabil să păţeşti ca mine.

Îl cunoşteam dinainte de a-l întâlni în carne şi oase. Faima îl precedase, cum spun menestrelii despre eroii care înfierbântau imaginaţia domniţelor din timpurile apuse sau doar imaginate de scriitori. Nu oricine se poate lăuda că tatălui său i se ridicase o statuie chiar în faţa tribunalului. Trecusem pe lângă ea de nenumărate ori şi nu-mi atrăsese atenţia decât prin bretonul albicios pe care îl desenaseră păsările ce îşi lansau excrementele pe fruntea celui mai strălucit reprezentant al urbei. Abia după ce l-am cunoscut pe fiul ilustrului cetăţean, l-am identificat ca fiind unul dintre cei trei urmaşi ai celui care… (urmarea, mâine!!! 🙂 )

Categorii:Dublu orb
  1. 25/01/2010 la 01:16

    Deci continuarea mâine…povestită de ea.
    Cât despre regulile alea 3…parcă nu aş fi de acord.

  2. melami
    25/01/2010 la 01:18

    Păi, spune ce idee ai tu!
    Hai, că eşti naşa proiectului! 🙂

  3. 25/01/2010 la 09:54

    Mi-am facut curaj si cat am baut o cana de ceai fierbinte am devorat, orb fata de tot ce e in jur, acest inceput de roman. Promite sa fie la fel de bun ca si celelalte trei carti.

  4. Florian
    25/01/2010 la 10:37

    Recunosc că n-am prea citit romane de dragoste la viaţa mea, dar se pare că o voi comite acum. Nefiind deci un cunoscător al genului, voi face o apreciere care probabil că este greşită.
    Am impresia că Mel mi-a pus în farfurie o friptură gustoasă, suculentă, bine făcută, dar fără nimic altceva alături. Imi place friptura, dar parcă simţeam nevoia să fie însoţită şi de o garnitură, o salată şi un pahar de vin.
    Ceea ce vreau să spun este că relaţia dintre cei doi este interesantă (cititoarele vor spune captivantă), că îmi place scriitura, dar că toată acţiunea romanului se rezumă la relaţia dintre cei doi, uneori şi cu trimiteri la ceilalţi doi, aflaţi în umbră (Verona şi Patriciu). In afara evoluţiei acestei relaţii de dragoste, nu se mai întâmplă nimic altceva. Mă aşteptam ca vieţile celor doi se interfereze şi cu ale altora, să mai existe şi altceva, subiecte secundare, personaje care sa creioneze un fundal plin de culoare şi mişcare. Nu un roman social, în care dragostea dintre cei doi să devină ceva secundar, dar parcă mi-ar fi plăcut ca Igor şi Simona să evolueze în cadrul unui decor, nu pe o scenă goală.
    Repet, ceea ce am scris nu este o critica, pentru ca nu mă pricep la romane de dragoste, deci nu pot avea un punct de vedere cât de cât avizat. Este vorba doar de cum mi-ar fi plăcut mie să fie îmbrăcată intriga romanului, de gustul meu şi atâta tot.

  5. melami
    25/01/2010 la 15:23

    @Ciprian
    Drept sa spun, ma asteptam sa revii la sentimente mai bune si sa incepi lectura. Esti, ca si mine, cititor profesionist. 🙂
    @Flo
    Ai putintica rabdare, stimabile! Abia am terminat primul capitol. Or sa apara si alte personaje, de-o sa te intrebi: „Astia cine sunt si ce lagatura au cu cei doi?” Si s-ar putea sa-i schimbi si eticheta de „roman de dragoste”! 😉

  6. Aura
    25/01/2010 la 16:07

    Beyyy, ma oftic ca si-a tras-o cu libidinosul asta…. bla bla bla si cum o iubeste el, imi e greata, trebuia sa ii stranga mandriile in pumni si sa ii arate usa. Si patriciu ala ce dreacu pazea?!!! Bursa?!!! Patriciuuuuu!!!!
    P.S. Nu cred ca il iubeste dar e a dracului de orgolioasa!!!

  7. melami
    25/01/2010 la 16:37

    Bine venisi, Aura, ca suspinau „baietii” de dorul tau. Acum nu stiu daca or s-a mai faca, dupa ce te-au vazut dezlantuindu-te din nou! Vezi ca pe 23, ti-a urat ceva Onu in ruseste. Poate pricepi tu ce, ca eu nu! 😀

  8. Aura
    25/01/2010 la 18:39

    @Onu – „Sdniom rojdenia,scastia po mere eio dusi!”
    Спасибо также! красивые!

  9. Laura
    25/01/2010 la 19:19

    Cum adeca sefa, urmarea maine? Ai zis doar ca seara la 8, deci mai sunt 41 de minute 😀

  10. Florian
    25/01/2010 la 20:27

    @Mel
    Apropo de postarea strigoiţei. Mel, chiar nu ai cum să adaugi ora la care se postează fiecare comentariu? Blogroll-ul şi toate celelalte chestii de pe partea dreaptă văd că le-ai luat de brăcinar şi le-ai săltat la locul lor. Dacă reuşeşti şi faza cu afişarea orei la care apar posturile, nu mai cârcotesc nimic.

  11. Florian
    25/01/2010 la 20:29

    @Aura
    La mulţi ani, fată, pentru alaltăieri. Să fii sănătoasă, voioasă, bănoasă şi iubită de cei dragi ţie.

  12. melami
    25/01/2010 la 20:31

    @Laura
    Nici nu m-ai lăsat să mânânc, atâta tărăboi ai făcut! 🙂 Nah, am postat!
    @Flo
    Mânca-ţo-aş sufletul tău de Rigă copitat, aşa e tema! N-am cum pune orele, că nu-s în „program”!
    MĂI, CARE VĂ PRICEPEŢI, CUM POT SĂ-L REZOLV PE FLO?!

  13. Aura
    25/01/2010 la 20:41

    @FLO – Multumesc frumos!

  14. Florian
    25/01/2010 la 21:01

    @Aura
    :-*

  15. Florian
    25/01/2010 la 21:03

    @Mel
    Cu un pahar de vin roşu şi un trabuc precis rezolvi treaba.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

