sebra e vinovata!

22/01/2010

Vreau să precizez de la bun început că nu e vina mea, ci a sebrei!

Stăteam de vorbă şi noi ca fetele, pe mss, şi vine vorba, nu ştiu cum, de cărţile mele. Ei da, recunosc că unora nu v-am spus, dar majoritatea cred că ştiţi: scriu. Romane. Nu, nu de dragoste. Sau, mai corect spus: nu doar de dragoste. Romane, bre. Cu de toate. Ca viaţa. Le public sub pseudonim din două motive; unul fiind că nu vreau să-mi fac familia de râs; pe celălalt nu vi-l spun… 🙂

Îi vorbeam de ultima mea scriere şi de faptul că nu prea am timp să mă ocup de ea; chestie de editură ş.a.m.d.

-De ce nu-l publici pe blog? zice ea. Şi alţii au făcut-o!

Ştiam. Am citit câteva fragmente dintr-o carte absolut fantastic de bine scrisă, a lui Vania, şi am auzit că şi Nea Costache a publicat o carte sub fomă de foileton. De ce nu? mi-a zis drăcuşorul din mintea mea, care e mult mai harnic decât îngeraşul din sufletul meu câteodată. Deşi… dacă-i vorba de bani, nu prea câştigi nimic! continuă el, precaut, ca să nu-şi audă după aia vorbe de la mine.

Pagubă-n ciuperci! Nu mi-am făcut niciodată socoteli din astea. Editurile şi-au păstrat grosul, vânzându-le pe unde au putut, iar mie mi-au dat o cotă-parte, pe care nu m-a lăsat sufletul s-o vând, ci am dăruit-o. De altfel, la ultima lansare de carte a fost cu autoservire, aşa că unii au plecat acasă cu 2-3 exemplare. Nu-i nimic, şi-au rezolvat oamenii câte o obligaţie cu ele! 🙂

Deci, m-am hotărât: de azi, încep să public zilnic câte un fragment. Ştiu că va fi anevoie de citit pe monitor. Eu fac parte dintr-o generaţie căreia îi place să simtă textura hârtiei, mirosul ei… ştiu că epoca asta e la asfinţit, şi că, dacă oamenii vor mai citi de acum încolo (cu accent pe „dacă”), o vor face în felul ăsta. Aşa că… îi dau drumul în lume. Nu ştiu câţi vor fi curioşi să citească bazaconiile mele. Într-un fel, ăsta e un test. Îmi plac însă provocările. Şi sunt alergător de cursă lungă, aşa că n-o să mă opresc până la punctul final. Nici nu mi-e greu, pentru că romanul e scris deja, deci n-o să am decât să dau copy-paste şi să urmăresc să văd ce se întâmplă.

Acum să vă văd, zgubiliticilor! Cineva mi-a spus că nu se va înghesui lumea să citească. Probabil că aşa va fi. Şi totuşi, nu va conta, aşa că, ce naiba, hai să-i dăm drumul odată!

Mulţumesc, sebra, pentru idee! Îţi dedic această carte ţie! 🙂

  1. klausen1976
    22/01/2010 la 18:57

    mi-a trecut si mie prin cap sa fac o incercare pe blog … de fapt asta a fost scopul initial, dar s-a pierdut pe drum … lipsa de timp …

    Bafta multa, si … astept cu interes 🙂 …

  2. melami
    22/01/2010 la 19:00

    Să fie! 🙂
    Cred că e mai greu să scrii direct pe blog. Trebuie să fii Stephen King să o poţi face! Deh, el nu mai face şi altceva, ca noi…
    Dar dacă le ai deja scrise pe computer, măcar o bună parte din material, e altceva… Baftă şi ţie! 🙂

  3. 22/01/2010 la 19:48

    Ei, citim de pe monitor, dar nu oricum. Copiem de pe blog, lipim într-un document Word, paginăm frumos, punem Times New Roman şi letră de 12, apoi lecturăm… Chiaburii, chiar, îşi pot lista…

  4. melami
    22/01/2010 la 19:51

    Păi, nu-s chiar chiabură, da’ de-o listare tot am ceva firfirei! Dijaba, hârtia, dom’le!… Cum zisăi: s-o miroşi, s-o foşneşti între deşte, ca pe o ţigară uscată…

  5. 22/01/2010 la 20:18

    Melania unde iti pot gasi cartile? De cele deja tiparite vorbesc…

  6. melami
    22/01/2010 la 20:34

    Pe primele două, nu prea mai cred că le găseşti, că-s cam expirate. Tirajele, adică. 🙂 Ultima, „Hiatus”, e scoasă de editura Aula. Ea ştie pe unde le distribuie. Am văzut pe internet ceva. Caută pe Google, că sigur găseşti. 🙂

  7. Laura
    22/01/2010 la 21:13

    Sefa, buna idee, dar nu puteai incepe si tu cu primul? Am ajuns la pagina 75 si de cand am venit din concediu n-am mai apucat de atata noua legislatie ce trebe (din pacate) citita… si sa mai zica cineva ca politicienii nu muncesc… Si is cam curioasa cum merge mai departe!

  8. Florian
    22/01/2010 la 21:27

    Wow, ce surpriză! Da’ trebuia să ne anunţi şi tu mai din timp, să ne facem provizii de floricele şi de bere.

  9. 22/01/2010 la 23:19

    Luând-o îndărăt, adică de la ultimul post până la debut, ca să zic aşa,văd că nu a fost o idee proastă:)

    Mulţumesc pentru dedicaţie, ideea nu-mi aparţine, am văzut-o şi eu pe alte bloguri, eu doar ţi-am sugerat-o 🙂

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
