Prima pagină > Bazaconii > Războiul celor trei roze

Războiul celor trei roze

18/01/2010

După alegerile parlamentare, noua garnitură guvernamentală dă ordin să fie schimbaţi toi directorii „deconcentratelor” şi să fie puşi alţii în locul lor, provenind din clientela politică proprie. Zis şi făcut. Apare astfel o nouă generaţie de directori, care se instalează cu căţel şi purcel (citeşte: secretară, şofer, amantă, cunoştiinţe, rude etc.) în fruntea bucatelor, vânturându-i pe cei de dinaintea lor prin filialele de la marginea judeţului sau transformându-i în consilieri, posturi devenite deja tradiţionale pentru nefericiţii picaţi în disgraţie. O parte dintre cei destituiţi ripostează pe cale legală, intentându-le procese celor care le-au pus gând rău. Cum justiţia se mişcă greu, iar atmosfera de la locul de muncă e din ce în ce mai greu de suportat, unii dintre ei intră în concedii medicale, căci, se ştie: nu există oameni sănătoşi, ci doar insuficient investigaţi. Noii directori, simţindu-se sfidaţi de „nesimţiţii ăia”, le contestă pe toate căile respectivele concedii, fără prea mare succes însă, pentru că medicii au învăţat şi ei să se acopere cu acte, aşa că din punctul ăsta de vedere, toată agitaţia e cam inutilă.

În toamnă, se schimbă garnitura la Guvern. Pe cale de consecinţă, noii directori sunt chemaţi la o „evaluare”. Ştiind ce-i aşteaptă, majoritatea dintre ei refuză s-o facă şi… intră în concediu medical. Căci, ştiti vorba aia: nu există oameni sănătoşi… Şi, dovedind că au învăţat ceva de la predecesori, dau instituţia în judecată.

Apare noua garnitură de directori: interimarii. Care îşi aduc şi eu secretarele, şoferii, amantele etc. în locul celor deja existenţi, pe care îi huşuie care-ncotro, dar nu-i dau afară, că legea nu le permite. Ăia de dinainte nu erau cine ştie ce somităţi din punct de vedere profesional; cei de acum sunt însă de-a dreptul paraleli cu specificul instituţiei. Dar au ştiinta interacţionării umane, aşa ca se descurcă binişor, punându-i la treabă pe cei care se pricep.

N-apucă ei să li se obişnuiască dosurile mai bine cu fotoliile directoriale, că în guvern e cooptat un partid etnic care nu vrea mai nimic în schimbul cooperării, decât câteva sute, dacă nu mii, de posturi de conducere în ministere, administraţie publică şi „descentralizate”. Nori negri se adună deasupra interimarilor. Aşa că se îmbolnăvesc subit. De griji, pasămite. Şi intră în… aţi ghicit: concediu medical, căci, se ştie că nu există oameni etc.

Şi iată-ne în situaţia în care instituţia e condusă de directorii adjuncţi, care însă nu se simt nici ei prea bine, fiindcă se zvoneşte că valul schimbărilor îi va mătura şi pe ei.

Între timp, procesele îşi continuă cursul, la diverse instanţe, unele strămutate tocmai la naiba-n praznic. Evident că judecătorii nu ştiu unul de altul, aşa că nu e imposibil să dea dreptate ambelor rânduri de reclamanţi, ca sultanul din poveste, şi să ne trezim peste câteva luni cu mai multe rânduri de directori, fiecare cu dreptatea lui obţinută la tribunal, dar şi cu staff-ul lui, ocupând poziţii strategice în clădire, aliindu-se după cum le dictează interesele şi ducând mici războaie de hărţuire sau de pedepsire a duşmanilor comuni. De muncit nu vor avea timp, dar cine credeţi că se mai aşteaptă la aşa ceva din partea lor după câte au pătimit până acum.

Categorii:Bazaconii
  1. Laura
    18/01/2010 la 20:04

    Sefa, macar daca tot ii trimit in concedii medicale, macar sa se lase cu injectii dureroase, stat in casa,fara alcoale, fara sex, mancat doar „legune fierte”. Macar atata, nu?

  2. melami
    18/01/2010 la 20:07

    Mda, mai ales legume fierte!!! Măh, tu-mi vrei pieirea! 🙂

  3. Laura
    18/01/2010 la 20:41

    Sefa, ai mai vast tu drac mort?!

  4. 18/01/2010 la 20:42

    nu stiu ce te mai miri atata de toate astea.. ai uitat cumva in ce tarisoara traiesti ? Americanii is mici copii cu „tara tuturor posibilitatilor” lor , pe langa noi nu au nici o sansa 😀

  5. melami
    18/01/2010 la 20:44

    Nu mă mir. Doar înregistrez şi mă distrez. Am trecut de faza furiei. 🙂

  6. 18/01/2010 la 20:44
  7. Laura
    18/01/2010 la 20:52

    Domn’ Simion sau Cristian, ca nu stiu care-i nume si prenume… si noi suntem de vina, nu numai taticu’ „stat”. Io am obtinut cateodata ce-am vrut in Romanica noastra doar dupa ce am amenintat cu tribunalul. Dar am obtinut ce-am vrut. Si chiar si cea de la ghiseu se lasa educata. Mai greu, dar se lasa. Da, e ceva neobisnuit. Pentru romani. Nu se schimba nimic, daca lumea sta si carcoteste acasa.

  8. 18/01/2010 la 21:00

    Doamna… mel&ami, io nu egal noi si noi nu egal Romanica. Cea de la ghiseu sa se duca acas’ la ea daca nu vrea sa munceasca cu drag si spor! Nu trebuie ca io sa-i fac educatie ! E destule care vor sa „ghiseluiasca” cu devotament pe aceiasi bani…

  9. 18/01/2010 la 21:04

    Scuze, ma adresam Laurei… m-a luat valu’! 😀

  10. melami
    18/01/2010 la 21:06

    Ţi-a luat valul şi o cratimă, dar ţi-am pus-o eu la loc! 😉

  11. 18/01/2010 la 21:16

    Mulțam! Prostia sau viteza… nu știu pe cine să dau vina! Ori poate a fost intenționată greșeala… cine poate ști?!?

    Ce gândește Mel? Mănânc și plâng, mănânc!- vorba poetului cu nume onanist.

  12. Laura
    18/01/2010 la 21:17

    „sa munceasca cu drag” =)) =)) =))
    Pe ce lume traiesti domnu’ Simion sau Cristian? Cand muncesti pentru bani, e destul de putin „drag”. Munca nu-i distractie. Cel putin nu atunci cand vrei sa castigi ceva ca lumea. Si io egal Romanica, o particica din mine. Ca io egal si altceva, e alta mancare de peste 😀

  13. melami
    18/01/2010 la 21:25

    Staţi aşa, să fac prezentările. Domnişoara Laura, din Sibiu, stabilită în Germanica, consultant financiar. Domnul Cristian Simion, inginer, Bucureşti.
    Amândoi dragi mie.
    Nu intervin decât când apar riscuri majore. Dreptul la opinie!
    Părerea mea: de drag sau nu, dacă faci o muncă pentru care eşti plătit, trebuie să prestezi cu maximum de profesionism. Hai să nu ne-mpiedicăm de fata de la ghişeu… Atâta ştie, atâta face. Dacă putea mai mult, era într-unul din birourile de la etaj, cu secretară, şofer etc. Să trecem la the next level: la băieţii care au pus-o acolo şi care-i ţin spatele. 🙂

  14. 18/01/2010 la 21:27

    „Nu știu alții cum sunt…” dar eu muncesc cu drag! Banii sunt partea subunitară a fracției. Oricum, Romaniaca are de ales: La arme sau La(ură), dragă Laura! 😀

  15. melami
    18/01/2010 la 21:32

    Eşti de-al meu: încăpăţânat şi cu simţul umorului! 🙂
    Laura, ai legătura! 🙂

  16. Laura
    18/01/2010 la 21:36

    Sefa, nu-s consultant financiar, ceva in directia aia, dar nu chiar. Eu muncesc pentru bani. Asta in primul rand. Mult mai relaxata as sta sub niste palmieri si sa-mi faca cineva masaj, decat in birou. Ca sunt momente cand imi place munca mea e una, dar inca nu-mi pot permite sa lucrez din placere 😀

  17. melami
    18/01/2010 la 21:38

    La un masaj m-aş băga şi eu, în orice condiţii, nu neapărat sub palmier. 😉

  18. Blanche Neige
    18/01/2010 la 21:40

    Tu vorbesti de o categorie de sefi, eu insa cunosc o alta: ce zici de sefii care stau cu zecile de ani pe aceleasi posturi, pe care nu ii mai da jos nici o a doua revolutie, si care de atata bine au ajuns sa se creada niste mici zei? Situatia de care vorbesti tu e chiar tragi-comica (ar fi comica de n-ar fi pe banii mei si ai tai), parca tot mai mult seamana cu lumea lui Caragiale…

  19. 18/01/2010 la 21:41

    Surioara,

    Plec la somn! Maine trebuie sa fiu productiv…

    Noapte de basm iti doresc!

  20. melami
    18/01/2010 la 21:43

    Noapte bună, frăţioare!
    Unii din prietenii mei îs pe alte fuse orare, aşa că mai stăm puţin de vorbă, şi după aia, la nani şi noi! Mersi de vizită! 🙂

  21. melami
    18/01/2010 la 21:46

    @Alba
    Măi, dacă în ziua de azi mai există indivizi ca ăştia, trebuie studiaţi ca nişte animale rare. Cameleonii, de exemplu…

  22. 18/01/2010 la 21:54

    @Mel
    Nu sunt deloc animale rare, aş putea zice că-s chiar dese….

  23. Laura
    18/01/2010 la 21:59

    Da, bre, suntem prea blajini… 😛

  24. melami
    18/01/2010 la 22:00

    @tetris
    Măi, nu există alt animal des în afară de arici! Ai văzut cum îi stau ţepii? Unul lângă altu’, uite-aşa, aproape încălecaţi! 😀

  25. 18/01/2010 la 22:03

    domnu’ Simion Cristian – ştiai că femeia de la ghişeu e soţia mea , sau mătuşa dumitale, sau soţia celui mai bun prieten al tău.
    Aşa că nesimţitele de la ghişee sunt nevestele, amantele, mămicile, fetele , mătuşile noastre , PE CARE NOI LE IUBIM FOARTE MULT PENTRU CĂ SÂNT AŞA CUM SÂNT !

  26. 18/01/2010 la 22:05

    VORBEŞTI DE ARICI =)) =)) =))

  27. Laura
    18/01/2010 la 22:05

    Blance, dar cine-i face zei? Nu tot noi? Ufff… ce ciuda mi-e ca romanii sunt asa blajini… ufff

  28. 18/01/2010 la 22:07

    apropo domnu’ Simon Cristian – kekee – arici căpşunar, ca să ştii despre cine-i vorba !

  29. melami
    18/01/2010 la 22:09

    Ariciosule, acum nu că-i iau apărarea „fratelui” Crisi, dar când una din nevestele-amantele-mămicile-fetele-mătuşile alea din spatele ghişeului se poartă cu tine ca şi cu ultimul cerşetor, când rolul lor e doar să te servească CIVILIZAT (ptiu, că se luară majusculele alea ale tale pe mine!), mai că-ţi vine să le zici ceva de dulce, aşa cum i-ai zice şi unei rude care te tratează cu sictir. N-ai mai fost, pesemne, de mult prin Romanela, să plăteşti un impozit sau o factură… 🙂
    ŞI DA, MĂ LUAI DE ŢEPII TĂI! Îi dădeam doar exemplu, bre! De bine, adică! 😉

  30. 18/01/2010 la 22:13

    mda , ca bine zice kekee , acolo la ghiseu este ..sau sunt „nevestele, amantele, mămicile, fetele , mătuşile noastre” dar daca ai „noroc” poate le vezi pe toate intr-o singura zii , ca daca tre sa faci ceva ai nevoie de 10000 de aprobari si 3245675786867876 de stampile si stampilute de la toate birourile de stat din oras + inca vre-o 2 de la notar + dreq stie inca ce ca is asa de multe deja de nu mai stiu nici io.

  31. 18/01/2010 la 22:14

    mă crezi că pe una am scuipat-o azi primăvară ?
    mi-am tras nasul 30 de secunde, şi apoi m-am aplecat şi, prin deschizătura aia mică, în spatele căreia se credea de neatins, i-am proptit o flegmă de 5 lei.
    Apoi mi-am băgat p…, am cumpărat o pilă , pe şeful de acolo, şi mi-am rezolvat treaba. E drept, mai scump, dar cu câtă satisfacţieeeeee !!!

  32. 18/01/2010 la 22:17

    schimbarea în ţara aia trebuie să vină din toate părţile.
    şefii să nu mai protejeze subalternii, şi poporul să-i scuipe, până le e frică şi se comportă frumos.

  33. melami
    18/01/2010 la 22:20

    @Exemplarule
    Birocraţia salvează România! Nu?
    @kekee
    Păi vezi cum vii la vorba noastră?!
    Doar că eu nu am nervi acum de reeducarea poporului ghişetar! De-aia-mi plătesc facturile şi impozitele prin internet. Când chestia asta va deveni o obişnuinţă pentru majoritatea populaţiei, şi rândurile ălora s-or rări simţitor. Selecţia naturală! 🙂

  34. Laura
    18/01/2010 la 22:24

    Kekee, ma sperii!!!

  35. melami
    18/01/2010 la 22:27

    Vezi, când vă întâlniţi, să nu stea niciun geam de sticlă (care să-i amintească de vreun ghişeu) între voi! =)) =)) =))

  36. 18/01/2010 la 22:38

    da , dar io la ţară nu am net .
    Ai uitat că io-s ţăran !!!
    PS. mersi de corectură.

    @Laura
    nu te speria, sânt cea mai binevoitoare persoană, doar că mai e din când în când că mai dau peste câte un monument de prostie şi nesimţire cumulate , şi empatizez rapid, doar că eu am reacţii şi idei neobişnuite.

  37. melami
    18/01/2010 la 22:42

    @Laura
    Hai, măi, că nu-i chiar aşa de rău cum pare! Nu observi că, după ce s-a răcorit, şi-a pieptănat ţepii pe spate şi i-a dat cu gel, de zici că-i un hamster, nu ditamai ariciul feroce?! 😉

  38. Laura
    18/01/2010 la 22:47

    @ Kekee

    Daaa? Uite, io am aruncat odata, de ciuda, o inghetata pe jos pe papucii vanzatoarei. M-a enervat la culme, s-a comportat execrabil si m-am dus si am cumparat o inghetata la cos pe care i-am aruncat-o in magazin pe picioare. Sora mea nici in ziua de azi nu mai intra acolo, desi s-au schimbat patronii de mult.

  39. melami
    18/01/2010 la 22:56

    =)) =)) =))
    Trebuia să încerci cu un borcan de gem. De-ăla de 1 kil. Cu tot cu borcan! 😀 😀 😀

  40. 18/01/2010 la 22:57

    nu-mi intră comentariile pe cotcodaci

  41. melami
    18/01/2010 la 22:59

    Nu ştiu de ce, kekee. Nouă ne intră. N-o fi de la noul computer de ţi l-ai luat? Sau ai cumpărat doar monitor?… Pe bune. Vezi ce s-a schimbat de ultima dată de când puteai intra uşor acolo.

  42. Laura
    18/01/2010 la 23:04

    Sefa =)) =)) =))
    Chiar la vatamare corporala nu vream sa intru =))
    Sora-mea cand iti aminteste i se face parul maciuca =))

    Oricum aici am platit ca l-am injurat pe un biciclist. Dar s-o meritat 😀

  43. 18/01/2010 la 23:04

    nu măăă, că numai mocnitor mi-am luat, nu am două, lap-toapa cu pixeli morţi , şi netbucu care-i de 10″ şi-i ca porcu’.
    ieri nu reuşeam nici să intru, ciudat că pe celelate bloage nu am probleme.

  44. Laura
    18/01/2010 la 23:05

    Kekee si io ma refeream serios sa-l intrebi pe M3bis, el se stie, nu sefa?

  45. 18/01/2010 la 23:09

    n-are , am io ţeava înfundată, dacă vouă vă merge ?
    stai că am reuşit unul.

  46. melami
    18/01/2010 la 23:12

    I-ai dat cu Mr. Propper?! 😀

  47. 18/01/2010 la 23:14

    ne , MUSCOLO GEL !

  48. melami
    18/01/2010 la 23:18

    Aşa-i zice, fir-ar să fie. Păi, vezi dacă n-am probleme cu ţevile?… =))

  49. Florian
    18/01/2010 la 23:30

    @Laura
    Ai uitat sa spui ca pe unul l-ai calcat pe bombeu. Cu masina 🙂

  50. Laura
    18/01/2010 la 23:44

    Magarus, ala nu era biciclist, era italian! Si doar pe picior, ca el o cautat-o 😀

  51. 19/01/2010 la 00:33

    Eheii..valul ăsta de îmbolnăviri a fost mai în vară la noi.Unul dintre directori e şi acum în medical, dar s-a descurcat, n-a fost schimbat ca alţii, direct din medical.Deci nu întotdeauna şmecheria cu medicalul ţine 🙂

  52. 19/01/2010 la 01:24

    Năşico !
    Până nu o să se pună oameni care ştiu cu ce se mănâncă postul pe care-s puşi, o să fie tot mai am-ulea.
    Şi din partea partidelor politice nu o să avem parte de schimbare, FIECARE FACE LA FEL.
    Dar ar putea să se mobilizeze angajaţii, să iasă-n stradă şi să zică celor de la „centru”: HAIDAŢI ŞTERGEŢI VOI BOLNAVII PE CUR !
    Eu personal, aş lua nişte ploşti, pline, le-aş pune dop, şi le-aş trimite la „centru” SĂ LE REZOLVE MINŢILE LUMINATE.

  53. melami
    19/01/2010 la 09:11

    @Flo
    Si io zic ca ala nu se pune, ca era italian. 🙂
    @sebra
    Ai nostri il continua, ca avem multi minoritari care-si asteapta randul.
    @kekee
    N-o sa se puna, bre, prea curand. De ce ar face-o? Sa vina profesionistii si sa le incurce ploile?!

  54. Florian
    19/01/2010 la 10:55

    @Laura, @Mel
    Corect! 😀

  55. Blanche Neige
    19/01/2010 la 12:01

    @ SLVC: Eu zic sa postezi repede ceva nou, ca o sa iasa cu sange aici 🙂 Daca e asa, sa ma suni repede sa vin sa fac poze pentru colectia mea!

  56. Florian
    19/01/2010 la 12:19

    Pe directorii trecuţi pe posturi de consilieri, sau intraţi în concedii medicale, nu îi deplâng. De ani şi ani de zile sunt numiţi pe criterii politice, deci când au fost puşi în funcţie ştiau ce îi aşteaptă. Iar de vreun an de zile, ca să fie totul limpede, s-a şi legiferat înlocuirea criteriilor de competenţă cu cele politice. Iar legea a fost votată inclusiv de partidul care acum se vaită că sunt schimbaţi directorii pe care i-a numit (tot pe criterii politice, desigur).
    Avem un preşedinte care, prin tot ce a făcut în primul mandat, şi-a pierdut orice brumă de prestanţă pe plan extern. Avem un guvern incompetent, care se luptă cu criza mărind taxele şi trimiţând profesorii în şomaj. Corupţia este la ea acasă în mediul politic şi în cel economic. Iar şansele ca lucrurile să se înrăutăţească sunt tot mai mari.
    De vină nu sunt numai politicenii, guvernanţii şi afaceriştii veroşi. De vină suntem noi toţi, că ne complacem în mocirla asta, iar unora chiar le place să se bălăcească în ea.
    Suntem o naţie defectă, eu unul m-am obişnuit cu gândul ăsta.

  57. 19/01/2010 la 12:22

    @melami: draga mea, simțeam eu că vei scrie ceva despre schimbarea garniturii… Acu te întreb direct: în loc de legume fierte ce garnitură să-ți pregătească tanti: puree de cartofi, cartofi prăjiți sau orez?

  58. melami
    19/01/2010 la 14:06

    @Alba
    Ai dreptate! Uite, mă execut! 🙂
    @Flo
    Dacă ai observat, n-am menţionat numele niciunui partid, pentru că şi eu cred că-s o apă şi-un pământ. Iar subiectul Băsescu nu mă interesează atât timp cât nu-l simt ca pe preşedintele României mele. În rest, jale mare, de acord cu tine!
    @Tanti Jeni
    Orez, fără-ndoială. Dar prepară-mi-l mata la cantină, c-oi veni mai pe seară pe-acolo, să-l degustăm, să bârfim… 🙂

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
