Prima pagină > Cărţi, lecturi > Nevestele vesele de la… Casa Albă

Nevestele vesele de la… Casa Albă

04/01/2010

V-am mai spus că scandalul vinde cel mai bine o carte. E şi cazul romanelor sau biografiei lui Mo, numele sub care e cunoscută Maureen Dean, autoarea lor. Soţie de înalt demnitar de pe timpul administraţiei Nixon (implicat în scandalul de la Watergate, judecat pentru contribuţia lui la istoria aceea încurcată, dar beneficiind de clemenţa judecătorului pentru că a colaborat cu procuratura), blonduţa aceasta drăgălaşă a ştiut să facă din cariera dezastruoasă a soţului ei o sursă numai bună de îmbogăţire. A început să publice cărţi în care făcea referiri la perioada aceea, iar lumea s-a repezit să le cumpere sperând să poată arunca măcar o privire furişă în spatele cortinei politice. Soţiile de la Casa Albă nu este o carte proastă. Are de toate: intrigi de alcov, scurte biografii de neveste ale politicienilor, scandal sexual, înscenări, demascări şi happy end. Nu-i nici o capodoperă. E doar bine şi isteţ scrisă; te ţine cu sufletul la gură până la ultimul cuvânt, deci, din punctul meu de vedere, şi-a atins scopul.

Mai interesantă mi se pare însă scriitoarea decât scriitura ei. Gurile rele spun că ar fi făcut parte dintr-o reţea de call-girls, iar iubitul ei -care urma să-i devină soţ- a acţionat în afacerea Watergate -printre altele- şi pentru a-i şterge trecutul dubios. Care este adevărul, probabil doar ei îl ştiu. Cert este că s-au scris cărţi despre asta, după care cei doi i-au dat în judecată pe autori şi s-au ales cu despăgubiri substanţiale. Altă certitudine: mariajul lor lung şi aparent de nezdruncinat, în ciuda şuşotelilor răutăcioase. Chestie care îmi aduce aminte de o remarcă a peştişorului de aur: „Dacă îl rogi pe un prieten de-al tău să vă întâlniţi în New York, luna viitoare, s-ar putea să te refuze, pentru că are alt program. Dacă însă aţi făcut împreună o crimă, şi-l chemi peste trei zile de partea cealaltă a oceanului, sigur va veni”. Cam asta cred că s-a întâmplat şi cu John W. III Dean şi Maureen Dean. Îi leagă lucruri mult prea obscure şi periculoase ca să-şi permită să se despartă. (Imagini Life, audieri Afacerea Watergate)

Categorii:Cărţi, lecturi
  1. 04/01/2010 la 18:32

    Melami, sti bine ca marketingul vinde in zilele noastre si nu calitatea, iar asta mai ales in Tara tuturor posibilitiatiilor.

  2. pdm
    04/01/2010 la 18:38

    ia uite altu…

  3. yeonsaeng
    04/01/2010 la 19:02

    @pdm
    :))))te-ai inacrit rau,fataaa!!

  4. melami
    04/01/2010 la 19:09

    @adrian
    Asta zicem şi eu. E valabil şi pentru România.
    @pdm
    Iote la ea… Lume nouă! La fel de clonţoasă cum o ştim! =))
    @yoyo
    Că bine zici! =))

  5. yeonsaeng
    04/01/2010 la 19:17

    @slvc
    stai numa sa vezi ce ma asteapta pe mine:))))))

  6. melami
    04/01/2010 la 19:27

    Nu cred că ai de ce te teme. Pdm-ul se bate numai cu flăcăii. Pe fete doar le zgândăre câtodată; cu drag, aş zice. Cam aşa cum s-ar juca un urs cu o căprioară… dar nu în realitate, ci într-un film americănesc de-ăla politically correct! Adică netraumatizant pentru psihicul fragil al copiilor. 🙂

  7. yeonsaeng
    04/01/2010 la 19:29

    :)))sigur ai vreo presimtire,de-i iei asa aprig apararea..

  8. 04/01/2010 la 19:38

    @Melami
    romanul invata repede, e talentat la asa ceva 😉
    @pdm
    incantat de cunostinta :))), cu cine am onoarea?
    e cam greu pe acest blog pentru ca nimeni nu are linck catre al sau blog, sau nu detine asa ceva, nu de alta dar eram curios sa cunosc si eu cu cine comentez ;), pentru ca sunt nou in zona.

  9. melami
    04/01/2010 la 19:46

    @yoyo
    N-am, fată. Încercam doar să-i manipulez subconştientul. Ştii tu, mesaje subliminale, specialitatea mea… =))
    @adrian
    Ti-aş da eu link-ul, dar… mai bine, nu. Hai că ţi-l prezint eu: e băiatul rău al cartierului. În realitate, un tip fain, doar că nu-ş’ ce are de i se pune pata pe câte cineva, şi să te ţii dans după aia. Pe yoyo o găseşti în blogroll-ul meu la „cotcodăcel”. 🙂

  10. 04/01/2010 la 19:59

    Nu e problema, mie imi plac baietii rai de cartier pentru ca mi-am facut si eu veacul pe acolo ;), mai ales dupa descrierea ta constat ca e un tip fain, dansuri nu am facut dar la caterinca ma pricep :))).

  11. melami
    04/01/2010 la 20:01

    No bine, no, dar să nu zici că nu te-am avertizat. 😀 Deci: http://www.penisdemasa.aeroh.net

  12. Laura
    04/01/2010 la 20:32

    Aha, de an nou, imagine noua 🙂 Am cam ramas in urma cu lecturile, da’ ma actualizez eu incet-incet 😉

  13. melami
    04/01/2010 la 21:06

    Da, strigoiţo. Mi-am schimbat şi eu straiele cu sărbătorile astea. Bine ai revenit! 🙂

  14. Blanche Neige
    04/01/2010 la 22:05

    Cred ca ala de ti-a zis ca unii dintre prietenii tai se poarta frumos cu fetele te-a cam dezinformat…ntz, ntz…..

  15. yeonsaeng
    04/01/2010 la 22:07

    @slvc
    =))))stiu,stiu..cum nu

  16. yeonsaeng
    04/01/2010 la 22:08

    @laura
    helau fataa!! che mai fai?;;)

    @slvc
    adica eu n-am voie,sau ce?:)))

  17. 04/01/2010 la 22:12

    isteaţă remarca peştişorului.
    Cam aşa e, când e vorba de „gunoi” sau „haine murdare”, lumea se întâlneşte des.
    Ori că unul vrea să le arate şi celălalt nu ( şi asta şantaj se cheamă ), ori că amandoi voi să ascundă cât mai bine tot (da, complicitate se cheamă).
    @ adrian b.
    -numai ce trebuie nu se prinde de rumân
    -dacă ai blog pe platforma wordpress – e suficient să dai clic pe numele comentatorului şi te trimite la el pe blog ( biensur tre’ să fie şi el pe wordpress).

  18. 04/01/2010 la 22:15

    errata corrige !
    nu e neapărat cu click-atul pe nume !

  19. Laura
    04/01/2010 la 22:18

    Yoyo, ghine, fataaa! Da’ tu nu mai dai pe la Sindicat, hai? Inca in vacanta?

    Sefa, din tot articolul ultima fraza e chiar tare :)chiar trebe sa avem grija ce ne leaga unii de altii, sa nu riscam sa ne pierdem libertatea.

  20. 04/01/2010 la 22:22

    @kekee
    la comentariile tale merge, chiar si la mine cu toate ca am pe blogspot, important e sa-ti completezi la „site web” adresa si atunci merge ;).

  21. melami
    04/01/2010 la 22:22

    @Blanche
    Măi, azi chiar n-aveţi dreptate să-l târnuiţi pe bietul căţeluş.
    Stai să-ţi povestesc cum fu: apăru el, de nu ştiu unde fu teleleu, şi văzu pe cineva nou prin curte; şi-şi zise că-i cazul să-i facă cunoştinţă, aşa că-l abordă agăţându-se uşurel de manşeta de la pantalonu lu’ domnu; yoyo, ştiindu-i apucăturile, că fusase martoră când le făcuse unora gleznele ca şi cotorul de măr, a luat nuieluşa la el; io, atunci, am încercat să-l mobilizez să scoată din el doar partea cea bună şi frumoasă (nu limba, fată… şi nici… ), dar i-am arătat şi io, discret, ziarul făcut sul şi pregătit în caz că. Domnul s-a aplecat uşor, să-l mângâie pe căpşor, dar ia căţeluşul de unde nu-i! Se ascunsasă, de ruşine, sub canape. Şi vii şi tu acum şi ne aminteşti fapte mai puţin lăudabile din copilăria lui şturlubatică! Nu-i pedagogic, dragă! Nu mai e de mult timp aşa! (Sper!) 😉

  22. melami
    04/01/2010 la 22:28

    Salut, kikiluţ… Scuze, hai că ştiu că te ruşinezi când îţi zice naşa aşa. Deci, こんにちは、サーケケ (adică: harigato, kekee-san)! (Cam atâta-mi amintesc eu din Shogun!) Îţi plecară japonezii de pe cap?

  23. 04/01/2010 la 22:42

    or plecat pe ‘zda mamii lor, îmi stau pe cap pentru 10.000 de euro, şi în 15 ianuarie am alte două dead-line-uri.
    sânt în kk până la gât.
    azi nu am avut vreme nici să ma duc la wc.
    văd io ce fac, deşi aş vrea să-i prind, automat i-aş povesti la şefu’ de o mărire de salar.

  24. melami
    04/01/2010 la 22:44

    Păi, sper să aibă şefu’ urechi pentru poveşti de-astea nemuritoare! 🙂

  25. Laura
    04/01/2010 la 22:49

    Sefa, trebe sa-l intrebam pe Kikilut brutto sau netto si trbe sa-i dea sa u sa-i primeasca, io n-am priceput inca… aburii vinului de la tata si mirosul gogonelelor de la mama 🙂

  26. melami
    04/01/2010 la 22:52

    Io cred că, tributar vechilor obiceiuri comuniste care i-au fost atât de dragi, vrea să returneze o parte din bani; adică să i se ia. Adică vrea o mărire de salariu, dar pentru şeful lui. (Că şi la mine mai există încă aburi, aşa că poate n-am fost destul de clară, dar kekee a înţeles, precis. =)) )

  27. 04/01/2010 la 22:53

    @ melami
    are, are, că nu află el băjeţi ca mine pe toate gardurile. Tre’ doar să prin momentul.
    @ laura
    10.000 de euro la 67.000.000
    se cacă pe ei la mărunţişuri.

  28. melami
    04/01/2010 la 22:57

    Păi, da, care o fi… ăla de să se ofere să-i dea o parte din salariu! =)) (Că nu fusăşi deloc atent la ce vorbeam eu cu Laura!)

  29. Laura
    04/01/2010 la 23:02

    Asa, melami, ia-l la bani marunti si aplica-i si o amenda pe care s-o bem pe urma, ca dupa cat pricep io prin aburi, cred ca-i ia 😀

  30. 04/01/2010 la 23:05

    Numai în romanela umblam cu patalamaua în mână, căutând un loc de muncă, ca să câştig şi io o coajă de pâine şi ăia mi-au cerut bani.

  31. melami
    04/01/2010 la 23:06

    Hai c-am glumit! Nu-ţi ia, bre! Dar nici nu-ţi dă! Deci, per total, ieşi bine! =))

  32. 04/01/2010 la 23:07

    ok ! e fooooaaaarttteeee clar !
    n-aţi priceput nimic.

  33. melami
    04/01/2010 la 23:07

    Oaaaaaaaaaaaaare? =))

  34. Laura
    04/01/2010 la 23:17

    Bietul Kikilut, s-a necajit ca nu l-am priceput noi… ufff… vorba sefei, oare?

  35. 04/01/2010 la 23:27

    mi-ar place mie să iau atâta, nici pe departe.

  36. melami
    04/01/2010 la 23:32

    Hai că nu te mai necăjim. Uite, la urările de an nou, o adaug şi pe asta: Să dea cel de Sus să fii răsplătit după munca şi devotamentul tău! Aşa că sigur vei avea parte de o mărire de salariu, deşi suntem în plină criză. 🙂

  37. Laura
    04/01/2010 la 23:40

    Asa sefa, bine zis si vorba lui :mai bine o persoana saraca, dar inteligenta, decat un snob cu bani 🙂

  38. melami
    04/01/2010 la 23:57

    =)) =)) =))
    Păi, da! Să fie consecvent cu propriile-i spuse! 😉

  39. 05/01/2010 la 00:09

    ei bravo ! mă luaţi la mişteaux !

  40. pdm
    05/01/2010 la 00:22

    da. ilang ce faci fato? nu dau în pui și asta pentru că am avut o traumă-n copilărie cu un pui pe care l-am salvat de la moarte sigură…avea căpușe :-O
    maman, de dragu tău o să mă fac că nu văz un anume cometariu, dar numai de dragu tău…
    domnule bărbat, o atitudine câștigătoare aș zice. nu ca alții… eo sunt ăla care vine și-ți mai pune o cratimă sau un vreun ”i” pe ici pe colo și asta foarte rar și fără răutate. și să nu uit: bineînțeles că ador lebedele pe căcat, adică pe ăia care le știu pe toate și nu știu nimic.

  41. melami
    05/01/2010 la 09:02

    Bravos, pdm-ule, pe cand sa te laud, cu lacrimi de recunostinta in ochi, scrisasi cuvantul ala cu „c”, care-ti strica frumusetea de interventie. Oricum,sunt mandra de tine! =))

  42. 05/01/2010 la 11:55

    :))))))))))
    @pdm
    imi pare nespus de bine ca am trecut testul, de obicei respect ca sa fiu respectat si sa-mi pastrez blazonul care mi-a fost incredintat ;). Nu ma supar daca mi se fac corectii, intotdeuna am spus ca puteam fi corijent la gramatica si am invatat-o ca pe multe altele dupa ureche ;). In ce priveste de cei pe care i-ai descris putin mai plastic, intredevar sunt material de studiu si caterinca :)))).

  43. pdm
    05/01/2010 la 15:21

    atunci adreane ai puțintică răbdare că ți s-arată și ție curând fo 2-3 care le știe ei pe toate, vei vedea…

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
