Prima pagină > Bazaconii > Urări şi urători

Urări şi urători

27/12/2009

Faţă de cât de iute-s de condei în alte situaţii, când e vorba de scris o felicitare sau o dedicaţie, sunt cât se poate de prozaică şi concisă. De-aceea am fost surprinsă, în urmă cu câţiva ani, când am primit -prin SMS- o urare plină de poezie şi sentimente alese de la o persoană care nu părea a avea astfel de… sensibilităţi lirice. „Uite cum te poţi înşela asupra unui om!”, mi-am spus atunci, auto-dojenitor. Doar că şi mesajele care au urmat, din partea altor amici sau cunoscuţi, depăşeau, cu mult, în complexitate, necesarul „Crăciun fericit, alături de cei dragi!”, aşa că am început să bănuiesc că există undeva o sursă a unor asemenea formulări, lucru care mi s-a confirmat când am primit, de la o altă persoană decât prima, exact acelaşi text versificat. Moment din care am început să nu mai citesc conţinutul SMS-urilor aniversare, ci doar numele expeditorului, ca să-i pot mulţumi după aceea. Anul acesta, s-a întâmplat la fel, semn că industria textelor de felicitări începe să se consolideze, pe principiul cererii şi al ofertei.

Partea amuzantă însă vine, de data asta, din direcţia televiziunilor, care se întrec parcă în texte stupide, ca de pildă:

„Super bingo fericit!!!” Cred că nu-i nevoie să vă spun ce cuplu ghiduş a scos perla asta pe gură în a treia seară de Crăciun, pe un post naţional.

Colebil: Mănânci cu spor, digeri uşor! Crăciun fericit!”

Şi perla coroanei, bomboana de pe colivă: „Triferment îţi urează Sărbători fericite şi digestie uşoară!” Ei, da, aţi ghicit: asta e preferata mea. Primim urări de bine de la buline! Pe când „Sermion îţi doreşte, cu ocazia sărbătorilor de iarnă, memorie de elefant!”? Sau: „Herbalax îţi urează uşurare zilnică fericită!”?

Zău aşa, ăştia din advertising ar trebui să mai facă, din când, în când, atingere şi cu bunul simţ!

Categorii:Bazaconii
  1. klausen1976
    27/12/2009 la 23:39

    sau „Vicodin & Brittany Murphy iti ureaza toate cele bune 🙂 … ai dreptate … si eu am incetat de mult sa mai citesc aceste mesaje … iar cand trimit un mesaj ma rezum la clasicul „Craciun fericit” … Mi s-a spus ca sunt demodat 🙂 …

  2. melami
    27/12/2009 la 23:43

    Poate demodat, dar nu comun! Există în neîncadrarea în mode ceva aristocratic la urma urmei. Lorzii nu poartă haine şi încălţăminte noi. Le dau întâi să le poarte valeţii un timp, să prindă patină… 🙂

  3. 28/12/2009 la 01:21

    Da bine, eu am trimis.. Craciun de Vis sa iei locul intai la miss :))
    Toti suntem satui de mesaje cu multa luminaaa, draaagoste, iubiireee.. si toate chestiile astea prea scumpe 😛

  4. silavaracald
    28/12/2009 la 10:31

    Şi băieţilor/bărbaţilor, ce text le-ai compus? „Crăciun de miner, să iei locul-ntâi la Mister”? =))

  5. 28/12/2009 la 12:20

    Dar eu nu trimit mesaje la baieti :)) Daca au nevoie sa-si scrie singuri.

  6. silavaracald
    28/12/2009 la 12:25

    Bla-bla-bla.
    Cum, adică, n-ai prieteni, rude, colegi? Nu te cred… 🙂

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
