Prima pagină > Cărţi, lecturi > Pupături, împuşcături şi gagici goale

Pupături, împuşcături şi gagici goale

19/12/2009

Astfel denumea, generic, fiul meu filmele de acţiune cândva. Aceeaşi definiţie se aplică şi cărţilor scrise de Raymond Chandler, din care, pe ultima abia am terminat-o de citit. După atâtea bălării cu câte mi-am pierdut timpul în ultima vreme, o lectură uşoară şi neangajantă e tot ce aveam nevoie. Asta am vrut, asta am avut.

Deci, Cyrano. (În original: The Simple Art of Murder.) O culegere de patru povestiri poliţiste, ale căror eroi, indiferent cum îi cheamă, sunt toţi aceeaşi Mărie cu altă pălărie: cinici, cu slăbiciuni neaşteptate, care îi surprind pe ei mai mult decât pe noi, iuţi de minte şi de pistol, neîncrezători în speţa umană în general, ducând la bun sfârşit istorii încurcate, insalubre, în care colcăie bandiţi de toate felurile, şantajişti, fete frumoase, perle uriaşe. Viaţa lor e un dezastru, un pahar de whisky le ţine loc de mic dejun, îşi fac veacul mai mult prin baruri şi cluburi de noapte şi-şi iau la bâte sau paturi de pistoale în cap mai mult decât e omeneşte suportabil.

Mintea ta de cititor nu este supusă la mari încercări, pentru că ştii că, oricât de multe eforturi ai făcea, autorul tot spre finalul lui te va duce, aşa că urmăreşti liniştit cum intră detectivul ăla în fel de fel de încurcături, aşteptând happy-end-ul. Care vine întotdeauna, dar uneori are un gust al naibii de amar.

Gata, pauza s-a terminat, capul la fund, vorba bancului. Înapoi la lecturi serioase: Mihail Sebastian cu al său De două mii de ani, pe care am de gând să-l citesc pe-ndelete şi să-mi las timp de gândire, aşa că, cel puţin pentru vreo zece zile, vă scutesc de pseudo-recenziile mele literare. 🙂

Categorii:Cărţi, lecturi
  1. 19/12/2009 la 13:29

    Yessssss. Imi place finalul :)) Oh daaa… Faraaaa :))
    Am glumiiiiiiiit!

  2. melami
    19/12/2009 la 13:34

    😀 😀 😀

  3. 19/12/2009 la 16:38

    e adevarat, iti trebuie ceva timp pentru Mihail Sebastian, spor!

  4. 19/12/2009 la 17:10

    mna ca aici nu imi place cum se termina….cum adica nu ne mai scrii? asta e treaba? vrei sa iti iei concediu? :))

  5. melami
    19/12/2009 la 18:09

    @M. Eon
    Mersi! Timp să am, că spor… Sunt cititoare profesionistă! 🙂
    @Giusy: Scriu, măi, dar trăznăi de-ale mele. 😉

  6. 19/12/2009 la 21:47

    În sfârșit cineva care apreciază literatura polițistă de calitate 🙂

  7. melami
    19/12/2009 la 23:27

    Evergreen-uri, maestre!
    Le-aş introduce în programa şcolară dacă ar fi după mintea mea. 🙂

  8. Cristi
    20/12/2009 la 07:41

    Buna ziua.
    Ma numesc Nidelea Cristian, administratorul directorului web http://www.edelbeta.ro.

    Va propun un schimb de link-uri. Va pot promova blogul prin introducerea lui la rubrica Parteneri, in cadrul directorului.

    In schimb as dori sa plasati la dvs. in blogroll urmatorul link:

    Titlu – Web design
    url – http://www.nidweb.ro

    Daca sunteti de acord, va rog sa ma contactati la nideleacristian@gmail.com cu detaliile link-ului dorit de dvs

  9. 20/12/2009 la 12:58

    ma enerveaza cand inchizi comentariile:

    cover dupa bob dylan

  10. melami
    20/12/2009 la 13:16

    Hai că bag şi versiunea ta, cu menţiunea de rigoare.
    Nu te mai enerva… sunt gusturile mele muzicale şi nu vreau să aud remarce care să-mi ofilească bucuria. 🙂

  11. Laura
    20/12/2009 la 19:50

    Comentul asta e pt. terapia antidepresiva, dar acolo nu pot comenta (ce necaz pe capul meu hihihi) si comentez aici. No, c-am comentat!

    da, e bine sa gasesti ceva ce ne da iar pofta de viata!

  12. 20/12/2009 la 21:05

    nu e versiune! :)) ma rog, coverul e cover, dar originalul e in 1988, pe cand pitis l-a scos ceva mai tarziu. deci melodia ta e versiune 😀

  13. melami
    20/12/2009 la 22:15

    @Laura
    Ai dreptate! 🙂
    @Ioana
    Măi, da chichiricioasă mai eşti! Noa, ambele-s versiuni. Acum îi bine? 🙂

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
