Prima pagină > Chestii, socoteli > Plictiseală mare, mon cher!

Plictiseală mare, mon cher!

16/12/2009

Hai că v-am plictisit destul cu lecturile mele, dar cui să mă plâng dacă nu prietenilor?!

Deci, am terminat de citit şi minunea asta care a smuls, la timpul ei, efluvii de critici pozitive în Occident.

Iote ce zice Jacques-Pierre Amette, în Le soir: „(Baia) narează aventurile unui tânăr elegant, distins, distrat, improbabil, sofisticat, care îşi instalează o bibliotecă în baie şi doi muncitori polonezi în bucătărie.” Eu n-am remarcat decât că era teribil de plictisit şi că, material, îşi permitea să taie toată ziua frunză la câini.

Dar lasă că nici cu nemţii nu mi-e ruşine. Un oarecare Benjamin Henrichs, în Die Zeit, ‘ce că: „Ajuns în cadă, eroul nostru a ajuns la destinaţie şi la mântuire” Ei, nu mai spune! Dar dacă se închidea în pivniţă, unde crezi matale că ajungea? Io zic că la dezalcoolizare. Mai era o speranţă, dar aşa…

Spaniolii însă… ei, da, a avut lipici belgianul ăsta la spanioli mai ceva ca maestrul Coehlo… deci, spaniolii grăiesc cam aşa: „Cartea lui Toussaint este, indubitabil, radiografia cea mai implacabilă, cea mai ironică şi cea mai solipsisitică a generaţiei ajunse azi la treizeci de ani.” Mda, cu solipsismul ăsta mi-au cam închis gura. Fuga la dicţionar! ” Concepţie, doctrină potrivit căreia singura realitate ar fi eul, conştiinţa individuală, întreaga lume exterioară existând numai în această conştiinţă.” Aha, adică Sinele ar fi singurul lucru care poate fi cunoscut şi verificat. Şi dacă nu mă interesează Sinele lui Jeane-Philippe ăsta chiar deloc? Nu mi-am pierdut eu o după-amiază degeaba?

Ei, nu, că uite, am găsit o perluţă aici: „Ea, în ceea ce o privea, se cantona în Kant, îşi făcea o tartină.” Şi cam atât umor a fost în toată baia asta de cuvinte. Dar tot are un merit: e o bună sursă de plagiat. Vă amintiţi de reclama aia la nu ştiu ce bere, când, într-un compartiment de tren, stau faţă în faţă doi tipi, despărţiţi de bariera lingvistică? După ce deschide unul două beri şi încep să se cinstească, se înfiripă şi „dialogul”, care constă dintr-un duel verbal cu numele unor fotbalişti celebri din ţările „combatanţilor”. Ia citiţi aici:

„Absenţa unei limbi comune nu ne descuraja; pe teme de ciclism, de pildă, vorbeam la nesfârşit. Moser, zicea el. Mercks, remarcam eu, după o clipă. Coppi, spunea el. Fausto Coppi.” ş.a.m.d.

Gata cu restanţele! Acum am de gând să mă relaxez. Mi-am luat, de la anticariat, una dintre puţinele cărţi poliţiste ale lui Raymond Chandler pe care n-am citit-o: Cyrano. Îl ştiu pe maestru. N-o să mă dezamăgească nici de data asta. După care, voi parcurge De două mii de ani a lui Mihail Sebastian, o lucrare la care Cărtărescu face de mai multe ori referire în al său Jurnal. Timp să am…

Categorii:Chestii, socoteli
  1. 16/12/2009 la 16:38

    Si cu toate ca statea mai toata vremea in baie, chiar si in cada, pun pariu ca era un nespalat.

  2. melami
    16/12/2009 la 19:51

    Ba, se spăla, dar nu schimba apa! =))

  3. 16/12/2009 la 22:08

    Mihail Sebastian curge lin, timp sa ai… mersi de comment, ti/am lasat raspuns pe blogul meu, citeste/l si ilumineaza/te. 🙂 O seara cat mai faina posibil iti doresc!

  4. Laura
    16/12/2009 la 23:33

    Io am citit despre amanul doamnei saterli 😀
    intr-adevar frumoasa cartea… da, iubirea e pana la urma tot ce conteaza!

  5. yeonsaeng
    16/12/2009 la 23:40

    sar`manaaa!
    eii,cum sa-mi uit pretinii??
    si eu tre sa ma reapuc de citit,am lasat-o cam moale in ultima perioada.daca o mai tin asa,o sa ajung sa port dex ul in buzunar ca sa fiu in stare sa leg doo vorbe…dar cand vad cat am ramas in urma cu blogurileeee..pfuuui

  6. melami
    16/12/2009 la 23:44

    @Laura
    Ai dreptate. S-o recunoaştem la timp şi să ne bucurăm de ea.
    @yoyo
    Lasă, puişor auriu, că ai citit destul până acum. Sau ţi-e dor de şcoală? Acum, trăieşte, după care altfel o să citeşti! Mă bucur că ai dat un semn de viaţă!

  7. yeonsaeng
    16/12/2009 la 23:50

    @slvc
    ei ei ei!! de linguroi mai ai vreo veste?

  8. melami
    16/12/2009 la 23:53

    @yoyo
    Am. Bună. Hai că poate vorbim zilele astea pe firul scurt. Acum merg la culcare. Noapte bună! 🙂

  9. yeonsaeng
    17/12/2009 la 00:00

    somn usor:*

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
