Prima pagină > Maculator > Postez acum, că mâine n-am timp; vagabondez…

Postez acum, că mâine n-am timp; vagabondez…

14/12/2009

Viaţa la ţară, 2009

M-am aşezat pe o băncuţă, mai la o parte, să mă răcoresc puţin. Abia coborâsem din microbuz, aveam bagaje; urma să stau o zi şi o noapte acolo. Femeile vorbeau întruna, întrerupându-se una pe alta şi râzând în hohote. Vorbeau despre „drăguţii” lor. M-am uitat, atent, la ele. Doar una sau două erau mai răsărite, în rest, care nu era ştirbă, avea picioarele strâmbe sau era adusă de spate. Ce mai, nu mă aflam la concursul de Miss Univers.

-Al meu mi-o luat gumari, luna trecută. Al tău, ce? a zis una care se uita uşor zbanghiu.

-Basma cu trandafiri, a răspuns cea interpelată. Gumari mi-o luat la Paşti.

-Drăguţu-mio o zâs că acum n-are bani, că…, a spus o femeie de vreo cincizeci de ani, cu un neg în mijlocul frunţii.

-Că i-o beut la crâşmă, cu Dorica, i-a luat alta vorba din gură.

-Nu, tu, şi-o luat motor. Da’ la luna care vine, îmi ia musai mărgele, de-alea cu sclipici, de la târg… 

 Şi tot aşa, hi-hi-hi şi ho-ho-ho! După un timp, a început să mă iscodească femeia cu basmaua:

-Mata nu eşti de pe aici…

-Nu. Sunt din oraş.

-Se vede de la o poştă. Da’, ce caţi aici?

Le-am spus, mai pe ocolite, ce treabă aveam acolo, că oricum doream să aflu unde stăteau oamenii cu care aveam treabă.

-Ah, vii la a lu’ Telegaru. Pe ea n-o prea văd, da’ el îl mai ajută pe bărbatu-mio la câmp.

-Sunteţi măritată? am întrebat-o eu, ca proasta.

-Sigur că da, ce credeai?

-Păi, v-am auzit vorbind despre drăguţ… credeam că…

-Măritatu-i una şi iubitu-i alta, m-a informat ea hlizindu-se. Aici tătă lumea are drăguţ. Poate vreo două-trei pocitanii să n-aibă. Ce, parcă bărbatu-mio n-are!

-Şi, nu sunteţi geloasă pe ea?

-Pe Flori? De ce-aş fi?! Îl mâncă?

Şi ha-ha-ha şi he-he-he, toate.

-Matale n-ai drăguţ? m-a întrebat una care se ţinea mai deoparte, o femeie de-o vârstă cu mine, brunetă.

-Nu, i-am răspuns, ofuscată.

S-au uitat toate la mine, ca la o ciudăţenie.

-Deh, dacă n-ai cătare,  a spus cea cu neg în frunte. Nu-i totul să fii frumoasă, trebe să ai şi ceva lipici.

Asta este: n-aveam cătare, ha, ha! Ele aveau…

Categorii:Maculator
  1. Laura
    14/12/2009 la 23:50

    Papusoiu maine, hihihi.. Comentez acum , ca poate maine nu mai am ocazia 😀

    Lipici, ha? uhu … 🙂
    Iubirea asta… ideal ar fi sa fie iubire si maritis intr-una, dar putine au acest noroc, din pacate 😦

  2. 15/12/2009 la 00:07

    grijă mare cu plimbatu’ , că e lunecuş !
    ce n-aş da să fiu doptor la miss-urile alea, poate aş scăpa şi io de soarta crudă de ” holtei bătrîn „.
    ; ; )

  3. 15/12/2009 la 00:10

    :))..Nu ştii cum se spune? Fiecare sac îşi are petecu’…Că unii saci au mai multe petece, e altă treabă…ţine de cătare :))
    Şi zi aşa? Te-au compătimit ca n-ai cătare? =))

  4. melami
    15/12/2009 la 09:50

    @Laura
    Oricum e bine, Iubire sa fie!
    @kekee
    Ai dreptate. O sa fiu atenta.
    Crede-ma ca ai deveni burlac convins daca le-ai vedea. =))
    @sebra
    N-am, fata. Nici catare, nici lipici! 😉

  5. 15/12/2009 la 10:02

    au ele lipici , pe banda adeziva pentru prins muste . 🙂

  6. melami
    15/12/2009 la 10:08

    Te crezi cumva vreun muscoi? =))
    Eu te vedeam altfel…

  7. 15/12/2009 la 15:27

    Amuzanta povestire. Mi-ai amintit de babele de la tara care stau pe dupa garduri sa vada ce flacau o mai cobori din rata prin satul lor, poate poate or mai goli ograda de cate o nepoata..

  8. melami
    15/12/2009 la 16:12

    Nu le crede! Nepoatele-s doar pretextul… =))

  9. 15/12/2009 la 17:14

    Pretext pentru ce? Nu are cine le taia lemne sau scoate cate o galeata de apa?
    Oricum nu ma las convins.
    Este un caz in sat cu unul care are o fata, Consuela. Ea e foarte frumoasa, dar pe atat de prostuta. Si tat-su ii gaseste de ani de zile, la fiecare sfarsit de toamna pe cate unul cu care sa o combine si la care sa steie peste iarna. Apoi primavara gaseste motiv de sfada si isi aduce fiica inapoi sa aiba cine-l ajuta la munca campului. De vreo 8 ani ii tot ies astuia combinatiile.
    Ai putea spune ca este un fel de prostitutie…

  10. melami
    15/12/2009 la 18:05

    Da, exact asta este. Nemernic, bătrânul! Biata fată, poate nici nu-şi dă seama…

  11. 15/12/2009 la 18:11

    Dar nici ea nu prea se plange de tratamente din astea. O mai prins-o ai ei cu cate unul, mai lasa sa-i cada destul de des rochita de pe ea..

  12. 15/12/2009 la 18:41

    @ cipian
    pai aleia ii cade rochitza ca are prea mult lipici, de curge rochitza de pe ea

  13. melami
    15/12/2009 la 20:00

    Ceva nu sună bine în fraza asta. Lipiciul ar trebui s-o ţină pe ea… Mă rog, interpretări… 🙂

  14. 15/12/2009 la 22:17

    dublu sens :
    1- din prea mult lipici – cad hainele de pe ea ( nu stiu cum ii zice , cre’ că oximoron )
    2- lipiciul e de ala lichid , cum era pe vremuri ” guma de lipit ” , alb gălbui cu aspect dubios , dacă puneai mult aşteptai o veşnicie pînă se usca.
    xxx
    la aluzia cu hîrtia de muşte / era la singurul loc unde la ele poti afla lipici , ( că plicuri roz cu miros de roze , nu cred că afli p-acolo )

  15. melami
    16/12/2009 la 20:46

    Mda, eşti documentat, nu gumă glumă! 😉

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
