Prima pagină > Bazaconii > Ocso piac

Ocso piac

09/12/2009

Motto: În minuni, cred; în coincidenţe, nu.

Oser se numeşte în Cluj. La noi, Ocso piac; adică piaţa de vechituri. Acolo s-a dus soră-mea, duminică, împreună cu colegii de grupă, să pozeze tarabele cu haine, porţelanuri vechi, tipsii şi vase cromate, cizme, electronice şi alte asemenea lucruri. Ideea asta „strălucită” i-a venit profesorului lor, un tip creativ, dar neancorat în realitate. Nu făcuse fiecare nici 2-3 fotografii, că le-au sărit în cap câţiva „comercianţi”, majoritatea fiind nişte tipi cu care nu ţi-ar plăcea să te întâlneşti pe o stradă pustie, seara. Că „dreptul la imagine”… Că cine i-a trimis?… Că au autorizaţie?… Autorizaţie pentru ce? Să faci poze într-un spaţiu public?

Fotografia, ca ameninţare. Sau ca dovadă, că nu văd de ce au fost prinşi atâţia pozându-şi buletinele de vot. „O piedică în calea uitării”, cum se scria mai demult pe dosul lor. Nu, nu cred că erau pentru a demonstra cuiva că persoana respectivă a votat „cum trebuie”, ca să-şi primească recompensa promisă, ci doar pentru a fi puse în albumul de familie, alături de facsimilul după diploma de bacalaureat. Sau o fi o nouă modă, de care n-am aflat încă…

Pun pariu că „tarabagii” nu s-au lăsat traşi în chip doar dintr-o imensă modestie şi timiditate, pentru că nu pot crede că ar avea ceva de ascuns: unii doar marfa, alţii chiar identitatea. În nici un caz nu mă aştept să-mi găsesc acolo CD-player-ul, stetoscopul şi tensiometrul care mi-au dispărut din maşină în noaptea alegerilor. Probabil că obiectele cu pricina s-au volatilizat pur şi simplu, iar geamul portierei din drepta s-a făcut ţăndări din pricina gerului năpraznic de atunci (s-a dovedit ştiinţific că la -1 grad Celsius, orice e mai casant decât o piftie de curcan crapă instantaneu).

Probabil că aşa stau lucrurile, pentru că eu cred, „cu tărie”, că populaţia României e cinstită în esenţa ei, nu minte, nu fură, nu primeşte şi nici nu dă mită, nu falsifică, nu jură strâmb. Suntem perfecţi şi curaţi ca lacrima. Cu toate astea, eu rămân închisă in „baia” mea imaginară, de nebună ce sunt, că motive n-am.

Scris-am toate astea în minte cu traducerea inspirată a amicului meu Anghel din Craiova: The future of Romania = Te futură, of Românie!

Categorii:Bazaconii
  1. 09/12/2009 la 16:03

    Fara tarie , in schimb o vezi cum e : cu gropi, manele, BALCANICA ( zic balcanica , ca sa nu continuu insiruirea ” calitatilor ” ).
    Din nefericire cu sau fara tarie , ea nu se schimba.
    Putem doar visa la cum ar fi putut sa fie.

  2. melami
    09/12/2009 la 18:52

    Oh, nu! E o imagine falsă. În realitate, România e o ţară creştină şi civilizată, traversată în toate direcţiile de autostrăzi, cu ţigani integraţi în populaţia autohtonă, cu gusturi alese şi populată de oameni blajini şi cinstiţi. Occidentul ăla corupt ţi-a deformat percepţia reală, moi draghi! 😉

  3. Blanche Neige
    09/12/2009 la 20:04

    Meine schwester, culmea e ca cei care ne amenintau erau exact cocalarii pe care ii gasesti la fiecare colt de strada… Romii genuini, cu palarii si mustata, sau cu fuste inflorate (dupa caz), erau chiar bucurosi ca sunt pozati, ne urmareau prin piata si ne rugau sa le facem poze :-)) Ba unul mai hotarat ne-a zis ca ne lasa sa il pozam doar daca ”votam cu Mircea Geoana” :-))

  4. melami
    09/12/2009 la 20:13

    Să înţeleg că şi acolo s-au înfruntat susţinătorii lui Geoană cu cei ai lui Băsescu?! =))

  5. 09/12/2009 la 21:56

    oau !

  6. Blanche Neige
    09/12/2009 la 21:59

    Nu stiu de ce (sper sa fie paranoia mea) am impresia ca specimenele respective erau mai irascibile decat de obicei chiar din cauza faptului ca era ziua votului…..

  7. 09/12/2009 la 22:11

    @ alba ca zapada
    o fi fost alcoolul ?

  8. 10/12/2009 la 07:46

    breh, scoate virgula dintre curcan si crapa.

  9. melami
    10/12/2009 la 08:18

    Da’ di ce? Ca acolo se pune virgula mai nou: intre subiect si predicat! =))

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
