Prima pagină > Cărţi, lecturi > După amiază liniştită, de sâmbătă, pe un plai cu boi

După amiază liniştită, de sâmbătă, pe un plai cu boi

05/12/2009

În primul rând, îmi cer scuze că imaginea pe care am ales-o nu este cea a numărului la care mă voi referi, dar nu vreau să-mi impute vreodată cineva că am manifestat vreo încercare de manipulare politică chiar şi pe un blog personal. Toată lumea ştie că e revista lui Dinescu, care este o persoană profund subiectivă. Alaltăieri l-a admirat pe X, ieri l-a plăcut pe Y, azi îl iubeşte şi-l susţine pe Z, din motive care n-au legătură cu logica sau evidenţa faptelor. Aşa că voi ignora partea electorală vădită a acestei reviste şi mă voi concentra pe celelalte aspecte.

De departe, cel mai reuşit articol mi se pare al d-lui Neagu Djuvara, acest boier rătăcit printre noi, care-şi deapănă amintirile în sepia, într-un text în care regăseşti multe figuril celebre care au făcut ca societatea românească să arate într-un anume fel în prima jumătatea a secolului trecut. Amintirile vacanţelor lui petrecute la mătuşi sunt un excelent prilej de a arunca un ochi în spatele cortinei care separa lumea bună de vulg, este o vizită în Livada cu vişini a lui Cehov, cum zice chiar Domnia Sa.

Toma Roman Jr. ne arată apoi „umbra lui Stirbey Vodă la Buftea”, ocazie cu care aflăm că Reginei Maria îi cam plăceau bărbaţii, printre care şi subiectul căruia îi sesizăm umbra şi care a fost consilierul ei de taină timp de treizeci de ani.

Ajungem apoi şi la amicul Şendroiu, care ne povesteşte, în stilu-i deja consacrat, despre dieta mediteraneeană a unui petrolist texan. Bucătarul italian e negru, iar „magnatul” american e doar un obez şef de platformă petrolieră, amator de Tabasco, cu care înnobilează şi fleica de vită, dar şi carbonara italianului extrem de bronzat.

În rest, cronica de carte, susţinută de „eruditul” Rică Raducanu (Nişte răspunsuri – Mihaela Rădulescu-Nimeni) şi o alta (Intelectualii – Paul Johnson) din care aflăm că Lion Philips, creatorul vastei companii electrice ce-i poartă numele, a fost unchiul lui Marx. Şi ajungând aici, îmi zic că n-ar strica să-mi reîmprospătez cunoştiinţele despre „părintele comunismului”, şi intru pe Wikipedia. Şi iată ce aflu: că numitul Karl nu era un amărât de bugetar oprimat de jugul asupririi, ci un tip de bună condiţie materială şi socială, însurat cu fiica unui bogat moşier prusac. Singura lui legătură cu clasa muncitoare pare să fie cea cu menajera lui, căreia i-a şi făcut un copil din flori. În rest, de sfaturile şi elucubraţiile unuia ca el, m-aş putea lipsi fără să simt vreo neîmplinire. Ba, dimpotrivă.

Aşa că închid aici Plaiul cu boi spunându-vă că mi-am petrecut o după amiază agreabilă cu el, acum că zarva campaniei electorale s-a mai liniştit. După asta, voi deschide televizorul pe un post comercial, şi voi alege un film prost, din genul acelora care-ţi anesteziază creierul; un soporific dacă se poate. Credc că nu-mi va fi greu să-l găsesc, având în vedere oferta mai mult decât generoasă a cvanalelor TV româneşti.

Categorii:Cărţi, lecturi
  1. 05/12/2009 la 21:15

    Nu ai ce sa vezi la tv. Doar reluari si preluari. Am dat si eu o raita adineauri si m-am plictisit.

  2. melami
    05/12/2009 la 21:22

    Reluări, de când? Că nu m-am mai uitat la TV de vreun an, aşa că am şansa să mai prind ceva „ne-văzut”! Şi la ora 22, pe Antena, să văd ne-lansarea rachetei noastre! Wow, ce seară palpitantă voi avea! 🙂

  3. 05/12/2009 la 21:28

    Atunci vizionare placuta.

  4. 05/12/2009 la 21:33

    N-am mai luat Plai cu boi de hăt vreme.Am şi uitat că mai există revista asta…Da’ mai există?

  5. melami
    05/12/2009 la 21:37

    Sigur că da. Nici eu nu ştiam dacă mai există, dar mi-a zis dr. Şendroiu că publică în el, aşa că l-am cumpărat. Şi e destul de bună. Dar ultimul număr… îţi cam închipui cum e! Nu că nu m-am distrat, sau că nu sunt de acord cu el, dar nu vreau să fac partizanat de niciun fel… Ştii tu: alegerile trec; trebuie să rămânem prieteni şi după aia.

  6. 05/12/2009 la 23:16

    @melami,
    Am văzut atâtea conflicte cu alegerile astea de m-am săturat.

  7. melami
    05/12/2009 la 23:19

    Lasă că trec! Ne revenim noi când se mai liniştesc lucrurile. Atâta încrâncenare nu am văzut decât la primele alegeri, când se certau prietenii şi soţii între ei… 🙂

  8. 05/12/2009 la 23:33

    la primele alegeri ,ne ameninţase mama că nu ne mai face de mîncare.
    tămbălau curat.

  9. melami
    05/12/2009 la 23:47

    kekee, dar ştiu că ai o mamă hotărâtă! Lasă-mă să chicesc! Era cu Iliescu, nu? Şi voi cu ţărăniştii sau liberalii! 😀

  10. 05/12/2009 la 23:57

    mă !!!
    tu sigur eşti doctoră şi nu vrăjitoare .
    mama- iliescu
    tata – ţaranist
    io şi soru-mea – liberali
    PS. da, ai dreptate cei fanatici erau feseniştii.
    culmea , tatal mamei – bunicu’, făcuse 11 ani de puşcărie politică .

  11. melami
    06/12/2009 la 00:06

    Doar am recunoscut nişte scheme. Deci, deducţie, că inteligenţă e prea mult spus. 🙂
    Încă nu mi-am lămurit mie nişte chestii din perioada aceea, ca să-mi permit să judec pe cineva.

  12. 06/12/2009 la 10:28

    huuuuooooo nici aici nu scapam de politica , credeam ca macar aici ma relaxez , ca azi e din nou zi de vot …si iar sunt la munca. Vad ca si pe aici tot cu pulitichia o tineti , nu e de bine.

  13. melami
    06/12/2009 la 10:51

    Măi, tu eşti ori angajat al primăriei, ori jandarm, ori profesor, ori gardian public de te popresc ăştia întotdeauna la alegeri! =))

  14. 06/12/2009 la 11:04

    Asa Demone, sa tipam: Huuoooooo. 😀
    Cred ca ma culc si sper sa ma trezesc maine in zori cu un nou presedinte si programele de stiri sa revina la normal.
    Acum trebuia sa vina Madonna in tara. Avea parte de indiferenta presei.

  15. melami
    06/12/2009 la 11:11

    Ei, nu cred. Sigur aflam că e adusă de unul dintre candidaţi, să-l susţină! 😉

  16. 06/12/2009 la 12:23

    @melami
    nu’s nici unul din aia , as vrea eu , ca unii castiga mult mai bine , is un umil angajat de’al unui politician de pe la noi , in firma pe care o detinea inainte sa devina parlamentar si sustinator al marinerului. Ptr asta am fost chemat si anul trecut cand s-a votat , acum din nou , ceea ce e de bine , e ca spre deosebire de anul trecut cand nu am primit nimic , anul asta macar am primit o zi libera ptr duminica pierduta aici sunand la sectiile de votare sa vedem cata lume a fost la vot

  17. melami
    06/12/2009 la 13:12

    Felicitări! Îl ştiu pe dl. B. Şi mai ştiu că plăteşte mizerabil munca intelectuală. Era mai bun la amvon, pe când era evanghelist, că acum, din raţiuni electorale, brăileanul nostru bate destul de des bisericile ortodoxe. Scuză-mi răutatea, dar e o persoană infectă şeful tău. Asta e o părere personală care sper că nu te va influenţa. 🙂

  18. 06/12/2009 la 13:31

    aham , deci il cunosti , si eu il cunosc , si din pacate ai dreptate in ce priveste caracterul sau. Esti bun pana il ajuti , dupa care daca nu mai are nevoie de tine se descotoroseste foarte usor si fara sa aiba ceva remuşcări.
    Munca e platita chiar rau , dar oricum mai bine ca in alte locuri , ceea ce deocamdata ma face sa raman in firma lui.

  19. melami
    06/12/2009 la 14:54

    Da, din păcate îl cam ştiu. Mâţa blândă…
    Cred că voi sighişorenii meritaţi alt senator, dar cine ştie… Şi-a bătut contracandidaţii ca un adevărat mogul de presă ce este. Pardon, el nu e mogul, că-i pedelist şi ăia-s doar oameni de afaceri destoinici. =))
    Hai să închidem subiectul ăsta, că nu-mi face nici o plăcere. Lasă că-ţi scoţi tu pârleala deseară, cu demoniţa şi prietenii! 🙂

  20. Laura
    06/12/2009 la 19:19

    Melami, permite-mi sa-ti spun ca eu cred ca Karl Marx e de multi subapreciat si neinteles. Mai ales la noi, unde a fost mai mult dictatura si mai putin comunism, ca sa zic asa. Si eu am invatat unele teorii si sensuri ale teoriilor lui doar aici, in limba lui proprie si, crede-ma unele nu sunt chiar de lepadat. Si eu nu sunt nicidecum pentru comunism, ci pentru o economie de piata sociala 🙂

  21. melami
    06/12/2009 la 20:49

    Nu vorbeam de filozofia lui, pentru că trebuie să recunosc că nu o cunosc indeajuns. Nu am citit nici macar un cuvant scris de el, desi am simtit consecintele marxism-leninismului. De fapt, eu sunt mai degrabă de stânga decât de dreapta, dar nu pot să nu remarc felul nefast în care s-a aplicat la noi doctrina asta. Vorbeam mai mult de omul Marx, care nu e deloc o bună reclamă pentru „tezele” pe care le-a propus. 🙂

  22. Laura
    06/12/2009 la 21:38

    Te inteleg atat cat pot eu de bine, pentru ca unele teze de abia aici le-am cunoscut, desi prin cata scoala am trecut acolo ar fi trebuit sa le cunosc, dar sistemul… cred ca unele aspecte le-ai aprecia la el, mai ales daca esti mai degraba stanga; daca eu le apreciez, care sunt mai degraba orientata liberal 🙂

  23. melami
    06/12/2009 la 23:49

    Bine, promit că o să-l citesc, măcar şi doar pentru a face o apreciere cât de cât corectă. O să încep cu „Capitalul”. Am înţeles, de la cei care l-au citit, că e chiar agreabil şi bine scris. 🙂

  24. Laura
    07/12/2009 la 18:47

    Io una recunosc, nu l-am citit, decat fragmentar si rezumate ale unor teorii si asta n-o faceam daca nu trebuia :), dar profa ne-o pus si bine a facut 😀

  25. melami
    07/12/2009 la 21:21

    Unde, fată, în România? Că pe noi ne-au sărit cu lecţia asta… Ne-au zis doar aşa, la modul general, că el şi cu Engels au pus bazele teoriei comunismului, după care ne-au dat cu Lenin (destul de puţin, că picase în dizgraţie cred) şi apoi din gros cu Ceauşescu…

  26. Laura
    08/12/2009 la 20:17

    Eeei, in Romanica… aici. Cred ca cel putin jumate din isoria ce am invatat-o acolo e falsa 😕 sau cel putin „adaptata”

  27. sendroiu
    11/12/2009 la 14:22

    :))) poza cu pizzaiolo-ul negru e facuta intr-o pizzerie din Port Harcourt, un oras in Delta Nigerului unde mi-am facut training-ul de boli tropicale. O pizzerie, cu pizza pe cuptor cu lemne!!! in delta nigerului !!! am ramas cu gura cascata 😮
    Mi-am zis ca e musai sa intru sa incerc asta, asa ceva nu se rateaza … Atunci am facut pozele cu negrul care prepara pizza. Bucatarul italian din povestea din plai cu boi era chiar un italian din sud, dar am vrut sa public nishte poze mai „colorate” …
    Ma bucur ca te-a distrat revista. Din pacate, se pare ca Dinescu vrea sa o dea la produs unui domn din PSD, persoana importanta, nu spui cine. De fapt, se cam simte asta, chiar din numarul despre care vorbeshti. E posibil ca asta sa fie ultimul meu articol publicat la ei, din cauza asta …
    kkt! si planuisem sa scot cu ei o carte cu tampeniile scrise de mine …

  28. melami
    11/12/2009 la 15:34

    Şendroiule, poate n-o mai vinde dacă au pierdut alegerile, si rămâne planul în picioare. Ar fi păcat să n-o publici, pentru că sunt consistente şi pline de umor. Şi, dacă se poate, să apară chiar aşa ca acolo, adică ilustrată în original. Iar dacă nu, poate adaugi şi articolele pe pe DC, care sunt din ce în ce mai reuşite şi mai vii, şi faci chestia asta cu altă editură. Eventual cu una dintre cele cu care colaborează blogul. Baftă, bre colega! 🙂

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
