Prima pagină > Cărţi, lecturi > Francezii, nişte tipi subţiri…

Francezii, nişte tipi subţiri…

27/11/2009

De când m-am luat cu blogăritul, am lăsat-o mai moale cu cititul, care la mine are rol de igienă mintală. Aşa că m-am reapucat de el, încercând să scap de zoaiele care ni se toarnă pe gât, la televiziuni, şi de miştocăreala care ţine uneori loc de cultură, pe bloguri. Şi-mi zic că să încerc cu o carte mai subţirică şi mai uşor de digerat, cu titlu promiţător: M-am hotărât să devin prost, de Martin Page. Acum, nu că aş avea nevoie să depun prea multe eforturi să ating ţelul lui Antoine, personajul principal al romanului, dar mi-am zis că o încercare în plus nu strică. O dată sfârşită, intru eu pe Google să caut un poză de-a copertei, şi dau peste o mulţime de cronici, care de care mai haioase şi mai interesante, care exprimă doar parţial părerea mea despre carte, dar care nu fac decât să mă ducă, din nou, la concluzia că, odată eliberată în lume, opera literară încetează a mai fi a cuiva anume, şi devine o parte din gândirea colectivă.

Aşa că, de data asta, o să mă abţin să-mi dau cu presupusul şi o să zic doar că m-a ajutat să-mi petrec o după amiază agreabilă şi să-mi pun anumite întrebări. Bune cărţile astea subţirele în care s-au specializat, mai nou, francezii! O sută şi ceva de pagini, ca o conversaţie spumoasă între prieteni, la un pahar de calvados. Nu te marchează pe viaţă, dar lasă unele urme, ca un melc pe trotuar. Acum mă apuc de alta, despre un tip care simte nevoia să-şi petreacă din ce în ce mai mult timp în propria baie. Dar nu ca să se spele… Hmmm!

Categorii:Cărţi, lecturi
  1. yeonsaeng
    27/11/2009 la 10:50

    „despre un tip care simte nevoia să-şi petreacă din ce în ce mai mult timp în propria baie. Dar nu ca să se spele.” =))=))=))

  2. melami
    27/11/2009 la 11:08

    Lasa ca-ti povestesc, ca nu cred sa gasesti cartea prin librarii. O am din surse… oculte! 😉

  3. 27/11/2009 la 11:25

    Ce tare , aceeasi carte am inceput si eu sa o citesc , si chiar vroiam sa scriu despre ea pe blog. Intre timp daca gasesti citeste penultima carte pe care eu am citit-o : ” Smulgatorul de inimi” e o carte superba , dar mai ciudata. Probabil azi o sa scriu despre ea pe blog , ca acum is la munci si nu am timp

  4. melami
    27/11/2009 la 11:31

    Ok. Poate imi scapi si un nume de autor, cand poti! Boris Vian cumva? 🙂

  5. 27/11/2009 la 11:48

    Boris Vian e autorul cartii pe care cica o s-o primesc eu de la Julius. Si am citit ieri despre el ca nu era teafar la cap. Zac mai multi in el. Ceea ce face cartile lui mult mai interesante.
    Imi plac autorii astia ciudati :))

    Si ca sa comentez si pe subiect, bine ca nu sunt si francezii d’alde Sadoveanu si sa se piarda prin descrieri, ca si ei au cu ce umple paginile daca si-ar dori. Bine ca mai sunt si altii lenesi.
    Da stiu, Balzac. Dar el a fost un francez aparte :P.

  6. melami
    27/11/2009 la 12:07

    Ciudatii imi plac si mie, ca atfel mi-as ocupa timpul cu tricotatul, nu cu cititul si bloggeritu’!
    Pe de alta parte, romanele scurte sunt avantajoase pentru ambele parti: autorii pot sa se laude cu numarul lor de titluri publicate, cititorii cu performantele intr-ale buchisitului. Una e sa zici ca ai dat gata o carte intr-o saptamana, si alta ca citesti una pe zi! Nu ma dau in vant dupa prolifici, dar totusi, parca mi-e dor de un Rushdie, care-ti povesteste pana si ce culoare au visele personajelor lui…

  7. 27/11/2009 la 12:42

    Apropo de culoarea viselor. Eu ma tot cert cu niste amici pe tema asta. Eu de cand ma stiu visez colorat si de multe ori tin minte in detaliu. Si astia ma seaca ca nu are cum, ca visele sunt alb-negru.

  8. kee-kee
    27/11/2009 la 13:12

    @ cip – e chestie de combustibil.
    daca bei un vin rosu , o bere neagra , un demisec alb-galbui – ai culori cu care sa colorezi visele .
    daca bagi apa non stop – de unde te astepti la culori.
    Si chestia benefica e persistenta culorilor chiar si dupa disparitia efectului alcoalelor.
    @ melami
    Tu vrei sa zici ca stii cum arata niste andrele ?

  9. melami
    27/11/2009 la 13:34

    @kiki
    Nu numai, dar chiar mă ştiu! Cu modele şi în culori. Stiu să cos goblenuri, să brodez, să-mi fac rochii, să croşetez, să mă epilez, să-mi fac manechiura, să mă tund, dacă n-are cine o face… Bat cuie, schimb becuri, grădinăresc… Oamă universală, ce mai! Şi mai ştiu nişte chestii, dar mi-i c-or mai citi şi minori pe aici… 😉

  10. 27/11/2009 la 13:37

    @kee-kee
    Nu m-ai convins cu explicatia asta.

  11. melami
    27/11/2009 la 13:58

    Hai că-ţi dau eu alta, Cipriotule. Visele sunt o reflectare a trăirilor şi gândurilor care ne obsedează. Deci, sunt normale şi cele alb-negru, şi cele color. Există vise repetitive, vise în alte vise (şi aici nu vorbesc de literatură), coşmaruri. Se pare că mai ales în coşmaruri culorile sunt întunecate, cele religioase sunt alb-argintii, iar restul sunt alb-negru. Visăm întreaga noapte, dar nu ne amintim decât pe acelea care ne-au impresionat sau pe cele apărute înainte de trezire. Subiectiv vorbind, consider că visele colorate sunt o binefacere; îţi populează şi noaptea cu lumină. Pe de altă parte, relatarea visurilor fiind făcută mai ales de persoane impresionabile, aflate în momente de cumpănă sau de derută, mi se pare firesc ca ale lor să fie mai mult alb-negru. De aici şi statistica… Dar, ca în orice domeniu, e doar statistică, nu şi adevăr. Un alt exemplu: faptul că 90% dintre oameni îşi poartă cărarea pe… să zicem stânga, nu înseamnă că restul de 10% sunt anormali, ci doar altfel; de multe ori în sensul bun al cuvântului.
    Deci, lasă-le încolo de vise şi zâmbeşte la soare, copile bălai! 🙂

  12. melami
    27/11/2009 la 14:01

    @kiki
    Te trag de urechi. Mi-ai închis poarta în nas! 😦

  13. 27/11/2009 la 14:12

    Eu cred ca isi tin cararea pe stanga fiindca este conceptia ca asa e tipic barbatesc. La fel cum si nasturii de la camasile barbatesti trebuie sa stea pe o anumita parte.. dreapta cred.

  14. melami
    27/11/2009 la 14:14

    Exact aşa e şi cu visele. Cine povesteşte mai mult despre ele, dă tonul! 🙂

  15. kee-kee
    27/11/2009 la 14:58

    @ cip – ai vazut ce zice medicul ?
    si se pare ca- visele sint insotite de r.e.m.
    dupa mine tine de imaginatie , o ai – esti Spilberg in vise, nu o ai – esti Geo Saizescu.
    @ m – las ca-ti egzplic mai tirliu.

  16. 27/11/2009 la 15:17

    @chichi
    Tu crezi ca noi nu-l stim pe Geo Saizescu?

    @slvc
    Deci femeile viseaza alb-negru :))

  17. 27/11/2009 la 15:22

    Ar trebui sa ma fac regizor. Am eu niste incercari care au fost bine primite de profi. 😉

  18. melami
    27/11/2009 la 15:40

    Bravo, Ciprian. Frumoase filmuleţe. Iar tu eşti fotogenic, că te-am recunoscut în primul! Deci, ai dreptul să visezi colorat! 🙂

  19. 27/11/2009 la 15:48

    De ai sti cat a fugit capitanul (si atunci eram capitan, chiar ce chestie :)) ) sa nu apara in clipuri Anumea m-am dus nebarbierit, dar am fost linsat de colegi: „capul lui cip il vrem” Faza tare ca dupa ce s-a dat clipul publicului, ma recunosteau profii pe culoare.. „dictatorule!” si mi/au prins bine in fata comisiei de dizertatie.. „ah, tu esti dictatoru’ ia dicteaza tu ce stii :)).. hai ca te stim ca esti baiat bun .. 10 :))”
    Azi simt nevoie sa ma laud, observi?:))

  20. melania
    27/11/2009 la 17:21

    Măi, de data asta ai şi de ce!
    Piteşte bine filmul, că dau năvală fetele peste tine… şi nu te văd bine… un colţ de cămăşuţă tot prind şi eu… restul îl las lor… =))

  21. 27/11/2009 la 22:17

    Ai spus bine „igienă mintală”… 🙂
    Am vreo 5 cărţi pe noptieră, începute toate, dar neterminate ..spre ruşinea mea…

  22. melami
    27/11/2009 la 22:21

    Dacă le-ai început, odată şi odată le vei termina, că altfel le-ai pune în biliotecă şi ai scăpa de o grijă. Poate după campania asta electorală să redevenim şi noi oameni normali.
    Şi, apropos, de normalitate, dacă ai timp, urcă câteva comentarii, până la ora 15.22, şi vei avea o surpriză plăcută! 🙂

  23. 27/11/2009 la 22:27

    Melami,
    De acolo vin.
    Ciprian,la spotul cu mama , mi s-a strâns inima.

  24. melami
    27/11/2009 la 22:29

    Şi mie! Muieri zlabe, ce vrei! 🙂

  25. 27/11/2009 la 23:12

    Melami,
    Nu suntem slabe de înger ,bre! Suntem sensibile!!! Şi mame 🙂

  26. melania
    27/11/2009 la 23:17

    🙂

  27. 28/11/2009 la 00:33

    melami ..melania ….slvc , incep sa va pierd numarul la mâtze [am pus tz-u ala ca nu am dicaritice ro si imi e lene la ora asta sa instalez programelul ala pe care il laudai ( nici nu mai stiu cum ii zice)] deci cum ziceam mai sus cartea aia e , de Boris Vivian , e superba , desi mai ciudata ea , dar finalul merita tot. Cam atat la ora asta , ca si textul asta mi-a luat cam 10 min sa il scriu ( basket+bere + munca = oboseala la maxim de nici tastele nu le mai vad)

    P.S. scuzati greselile de hortograhie asta daca se egzista , ca nu mai stau sa citesc si sa corectez commentu. Nb all

  28. melania
    28/11/2009 la 00:43

    Am şi eu personalitate multiplă, ca Vianu’ ăla, că aşa-mi zise Cipri de el. Şi m-ai făcut curioasă, cu cartea aia. O caut la bibliotecă, şi după aia ne încrucişăm spadele în critici! Nb, exemplarule! 🙂

  29. 28/11/2009 la 09:23

    @Sebra, @Melami
    Ma bucur ca v-au placut.

  30. 28/11/2009 la 11:12

    @ ciprian
    şi cine ştie cîte domniţe mai oftează-n taină ?

  31. 28/11/2009 la 12:33

    @keke
    Si tu ?:))
    I’m a star :)), dar stiu doar eu.

    Multe si-au nenorocit viata, daca au evitat sa ma cunoasca.. 😛

  32. 28/11/2009 la 13:12

    Sau ţi-au nenorocit-o cunoscîndu-te 😉

  33. silavaracald
    28/11/2009 la 14:02

    Măi, măi! Băieţii ăştia! Nişte cocoşi, tot timpul… 😉

  34. silavaracald
    28/11/2009 la 14:04

    @Signore kiki,
    Ia bagă şi tu o poză de-a ta, un filmuleţ, să suspinăm şi după tine! =))

  35. 28/11/2009 la 14:07

    Cucuriguuuuu!

  36. silavaracald
    28/11/2009 la 14:10

    … gaguuu! =))

  37. 28/11/2009 la 14:23

    n-am.
    pe bune , am din tinereţi, cind eram mai exchibiţionist ( vîrsta ), dar recente niciuna, singura e la servici, la cei de la voiaje, in caz ca au nevoie pentru o viza , o aprobare in numele meu.

  38. 28/11/2009 la 15:17

    buna,

    te rog sa arunci o privire pe blogul meu (www.questioare.com) si daca iti place adauga-ma in blogroll-ul tau cu numele Que Stii Oare?
    multumesc anticipat.

    o zi frumoasa sa ai,

    strumfita.

  39. silavaracald
    28/11/2009 la 15:54

    No, ia să pui mâna să-ţi faci, că pate oi avea nevoie… mai ştii? Am o hibă: îmi place să ştiu cu cine vorbesc. Într-un fel sau altul, cu excepţia Laurei, a cărei poză nu mi s-a deschis, ştiu cum arată toţi cei cu care conversez. Deci… 🙂

  40. melami
    28/11/2009 la 16:12

    Ok, strumfito, m-am uitat, te bag. Nu pot zice „nu” unei perosane atât de hotărâte ca tine. 🙂

  41. 28/11/2009 la 16:40

    @Strumfito
    Eu cred ca tu umbli dupa mine 🙂 . Unde ma duc si eu, hop si tu apari. U luv me, I know it. 😛

  42. 28/11/2009 la 16:45

    boooo, chiar cînd mi se îndreptaseră ţepii şi mă pregăteam să strig: ŢIŢIII , şi a şi ieşit. 🙂
    @ melami
    io am incercat să intru pe cotcodaci, dar îmi face redirecţionare cu adresă http://ftp.,după care imi cere inscriere, password, etc.
    tu poţi intra pe cotcodaci ?

  43. 28/11/2009 la 16:47

    erata:
    pe adresă ftp. separat e după

  44. 28/11/2009 la 16:57

    @kiki riki miki
    Nu merge nimanui Sindicatul 😦

    Offtopic (ca si pana acum 😛 )
    Inpolitics.ro – hal de sondaj
    Credeti ca inregistrarea cu Basescu lovind un copil e reala sau trucaj?
    Da
    Nu
    😛

  45. 28/11/2009 la 17:40

    avind in vedere ca BăSecu e impulsiv , s-ar putea.
    nu-i NICIUNUL mai bun decît celălalt, îşi bat joc de noi arătîndu-ne curu’ prin faptul ca n-avem de ales, că intre căcat cu ceapă si căcat cu rosii tot căcat e ( scuze mel. da e singurul exemplu care se potriveşte ).
    îti dai seama cît sînt de disperaţi ca să ajungă vătafi pe moşia România, să culeagă ei haraciul, de-şi dau la gioale in halu ăsta.
    mă dezgustă spectacolul, dar totodată îl urmăresc ca să văd pînă unde se înjosesc cei care ar trebui sa fie CEI MAI BUNI ROMANI, ‘tule inima de animale abjecte.

  46. 28/11/2009 la 18:12

    Gata, bre Cipriane. Merge Sindicatul
    Later edit. A mers. Acum merge nu.

  47. silavaracald
    28/11/2009 la 20:43

    S-a reparat site-ul cotcodăcesc! Vin de acolo şi funcţionează.

  48. 28/11/2009 la 22:07

    Si eu, dar zac toti cotcodacii intr-o balta de sange ros-portocalie. Nu stiu ce s-a intamplat de aseara pana azi. Mai intai usa inchisa, apoi dau sa intru si duhoare. Trebuie o sala noua, musai.

  49. melami
    28/11/2009 la 22:14

    Să vorbim cu Maestrul!

  50. 28/11/2009 la 22:29

    Am scrijelit sugestia in condica Sindicatului.

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
