Prima pagină > Aventurile unui blogăr începător > Hoinăresc, cumpănesc, lenevesc

Hoinăresc, cumpănesc, lenevesc

09/11/2009

laptop

Când n-am ce face, hoinăresc pe bloguri. Ca aseară. M-a pus mama sărăciei să mă înscriu pe http://www.toateblogurile.ro, dar mai mult m-am încurcat pe acolo decât să mă descurc, ca de obicei. Nici măcar nu am fost în stare să-mi lipesc marca blogului pe al meu, aşa că am apelat din nou la Maestrul M3bis să mă scoată din belea. Dumnezeu te ajută, dar nu-ţi bagă-n straiţă. Aşa că acum o am, dar tot degeaba. Habar n-am cum să fac să-mi apară postările (mele) recente, la rubrica lor de recomandări. Credeam că e suficient să te înscrii, să-ţi faci prieteni şi gata, eşti pe afiş! Nu, tată! Tot un anonim rămâi. Ilustru, dar anonim totuşi.

Aşa că mă plimb prin casele celor care se pricep la toate şmecheriile alea şi-şi fac grupuri de discuţii. M-am înscris la Cei ce respectă limba română (Săru-mâna, limbă maternă!) şi Tu cine vrei să rămâi în istorie; nu că aş jindui la aşa ceva, dar articolul-provocare mi s-a părut interesant. Aşa că m-am băgat la comentarii. Şi am scris vreo mie de cuvinte acolo… scremute, să dea bine, dar nici să nu mint, că n-am memorie bună şi nu-mi place să mă fac de cacao. După care, aştept să-mi văd comentariul, că transpirasem ceva la el, nu glumă. Bineînţeles că n-a apărut! Şi nu ştiu de ce nu m-am mirat deloc…

Văzând eu că nu nimeresc nicicum uşa, m-am apucat să citesc la întâmplare, de pe bloguri. Şi am ajuns la unul care se ocupă exclusiv cu nobila îndeletnicire de a face bani. Hopa, uite unul care ar putea să mă intereseze, mi-am zis, şi am purces la purecarea lui. Am trecut elegant, făcându-mă că nu observ, peste ofertele de a-i trimite tipului 100 de euroi ca să-mi destăinuiască nu ştiu ce reţete magice de a-mi înmulţi arginţii, şi am ajuns la un articol despre cea mai puţin riscantă metodă de a face bani: economisirea lor. Mersi, pe asta o practic de o viaţă, şi tot degeaba. Spuneţi şi voi dacă nu-i o tâmpenie!

„Când primeşti o mărire de salariu, nu o comunica alot tăi, şi pune-o la bancă!” Păi, asta fac dintotdeauna, nu trebuia să se mai obosească ăla să mi-o spună. Doar că, mai nou, venitul meu tot scade, prin grija guvernului, aşa că din când în când trebuie să „comunic” cu familia. Mai ales când solicit bani, să-mi plătesc dările către stat. Deci, sfatul ăsta, la mine, nu funcţionează. Altul la rând.

„Dacă vă creşte pensia, luaţi surplusul şi puneţi-l într-un cont!” Bun şi sfatul ăsta. Dar inaplicabil deocamdată, pentru că mai am ceva de aşteptat până să ies la pensie, şi am dubii mari că, din suma cu care mi-o vor suplimenta în preajma campaniilor electorale, aş obţine atâta cât să mi-o accepte banca pentru a-mi deschide un cont.

„Dacă aveţi o maşină mai veche, dar care funcţionează suficient de bine încât să vă faceţi treaba cu ea, nu cumpăraţi alta mai nouă şi mai modernă, că nu merită. Mai bine puneţi banii aceia deoparte, pentru zile negre.” Mda, şi dacă n-am maşină deloc? Sau, dacă am deja maşină nouă? Trebuie s-o vând, să-mi iau o rablă şi să pun diferenţa de preţ la o bancă, de unde, când o să vreau s-o scot, o să-mi ajungă numai bine pentru o bicicletă?

Şi aşa mai departe. Tot sfaturi unul şi unul…

Aşa că mă întorc la prietenii mei.

•sebra. Tot serioasă cum o ştiu. Şi preocupată de mersul înainte al României. Încerc să-i dau răspunsuri glumeţe, să mai destind atmosfera, dar mă trezesc câteodată tunând şi fulgerând împotriva vreunei stări de fapt din Românica noastră, aşa că -după ce o fac de oaie- îmi cer scuze politicos, după care mă orientez spre un alt blog.

•Al Ioanei, „secretara noastră” de la sindicat. Care-i uşor sictirită de obiceiul oamenilor de a privi peste gard, în curtea vecinului, pentru a comenta ce văd ei pe acolo. Sau ce-şi închipuie că văd. Îi scriu şi ei un comentariu kilometric, plin de bun simţ şi de reflecţii psiho-filozofice (acum pot spune despre el orice, că tot s-a şters înainte de a fi publicat), după care tastez unul nou, mult mai scurt şi lipsit de substanţă. Care e şi el strălucit, că doar nu mă dă afară din casă modestia!

•mifty. A terminat cu cablurile şi pisicile, şi s-a apucat de agricultură. Adică joacă nebunia asta contagioasă numită Farmville, şi face progrese remarcabile. Mă întreb cum s-ar descurca în realitate într-o fermă adevărată! Cred că le-ar înnebuni de cap pe bietele animale, de n-ar mai şti care trebuie să dea lapte şi care ouă, lână şi din coadă. Iar plantele ar sta cu rădăcinile în aer şi tulpina băgată în pământ, căutând un loc unde să-şi depună icrele.

•Ciprian. Blogul cu toane. Se deschide când vrea el şi te lasă să comentezi abia după ce te identifică de-ţi iese pe nas. De fiecare dată, că poate faci vreo greşeală, şi atunci să vezi ce ţi-o iei! Dacă eşti totuşi un tip cu memorie bună şi nervi de oţel, reuşeşti să te califici ca şi comentator de Senator. Dar constaţi că pe ultima postare s-a cam depus praful, aşa că intri în vorbă cu ăia care aşteaptă şi ei, cuminţi, o nouă producţie a Titanului din Bârlad. Care, uneori, apare ca o avalanşă, adică nu o singură postare, ci trei deodată, de te ia cu palpitaţii şi leşinuri.

•penisdemasa. Cuminţel şi liniştit, aşa cum îi e în fire unui oltean sadea, şi-a descoperit, mai nou, simpatii portocalii. Dar dragostea lui împătimită nu e chiar oarbă, aşa că s-a apucat de vândut voturi, în ziua alegerii, celui care dă mai mulţi mici şi bere. Mă bate gândul să candidez şi eu, să-l văd, bate el atâta cale până la Târgu Mureş, ca să mă voteze cinstit şi lăutărete cum a promis?

•giusyi: studentul meu s-a enervat, în sfârşit, aşa că ne povesteşte, plin de draci -ardeleneşti totuşi, deci nu vă aşteptaţi la cuvintele alea cu „p” în care abundă naraţiunea peniană- cum face el naveta cu trenul. Aproape la fel cum o făceam eu când locuiam în Craiova. Adică, la temperatura ambiantă. Şi vine cu o sugestie interesantă: chiloţii de blană. Parcă-l văd abordat de Botezatu, pentru noua colecţie de iarnă-primăvară.

•Soră-mea. Multe fotografii, că doar nu degeaba face cursul ăla… Apropos. Vineri, grupa ei are vernisaj de expoziţie la Mall! Şi o să fiu şi eu moţ acolo, că doar mi-s modelul ei, şi aştept să fiu remarcată şi chemată la marile prezentări de modă ale sfârşitului de an!

•Pufuleţul auriu. Văd că a „născut” (după Ion Cristoiu) un ou, pe care nu l-am remarcat înainte. Care ne spune o poveste de iubire, după ce s-a întrebat cum ar fi the day before you came. Dacă te-ai lua după preferinţele ei muzicale, ai crede că fata asta trăieşte simultan în timpuri diferite. Ceea ce nu e rău deloc pentru anii ei, câteodată prea mulţi, altădată jignitor de puţini, comparativ cu ai altora…

•AnusAnal. L-am lăsat mai la urmă, pentru că şi-a descoperit un nou „hobiu”: conversează cu expertul lui IT de la Romtelecom. Ceremonios, tandru chiar, că şi-au găsit cunoştinţe comune, pe aitistul Radu. Şi de ce l-am lăsat totuşi la urmă pe delicatul şi inefabilul AA? Pentru că încă aştept continuarea la ultima lui frază neterminată: ” Aaa, da, noul meu hobiu’ consta in deslusirea tainelor din spatele…………….” Din spatele cui, bre? Ce taine? Cum le desluşeşti? Hai, că mă enervezi! Şi voiam să fiu o doamnă până la sfârşit, dar n-ai cu cine, măi, n-ai cu cine!

  1. 10/11/2009 la 00:22

    Problemele blogului se vor rezolva. Cred ca le muta de pe o platforma pe alta in ordine alfabetica.. Ehee, pana la Senator mai este.
    Si eu abia astept sa-si revina, am ceva proaspat de publicat si sunt nervos din cauza asta.

    Bloggingul este un hobby nu o profesie.
    Daca ai observat nu vezi niciun Ads catre altii si nici un gand de imbogatire cu Adsense si toate vrajelile alea. Scriu cand vreau fara sa cer oamenilor sa comenteze, sa-mi faca trafic si cate si mai cate.. .
    Deocamdata sunt bun si asta ma farmeca. {Acum intre noi fie vorba, m-a laudat, chiar el.. Tiranul}

  2. 10/11/2009 la 01:34

    @Ciprian,ce modest eşti 😛
    @Melami,
    Acolo m-am înscris şi eu.Ştii câţi prieteni am?O grămada :))..Ştii cu câţi comunic pe bloguri? Ei,asta nu vrei s-o mai ştii :))
    Şi aşa acrită sunt eu? :((

  3. 10/11/2009 la 03:36

    @Sebra
    Modestia nu este o virtute a mea, dar nici lauda desarta cel mai insemnat defect. Primesc multe incurajari ca ma descurc cat de cat bine si cine as fi eu sa contrazic vorbele celor mai intelepti? 😀
    Slvc (cat urasc combinatia asta de taste :)) parca mi se impleticesc degetele) spunea ca azi a citit ultima insemnare de pe blog (cea cu piciul) si s-a emotionat.. Ceea ce pe mine ma bucura, fiindca asta era si rostul insemnarii, dincolo de a impartasi o experienta pe care am trait-o din plin, sa readuc si pe altcineva pe acelasi palier ar trairilor mele.

  4. 10/11/2009 la 08:11

    bre, ai pus intre ghilimele secretara din cauza ca sunt mai mult in concediu de placere, nu? nu ca cum s-ar spune as fi o pseudo-secretara…
    si sa stii ca nu m-ai inteles deloc, ca daca pana nici tu, nu sunt nici sictirita, nici usoara.

  5. melami
    10/11/2009 la 12:39

    Pentru mine, „serios” si „acru” nu-i nici pe departe acelasi lucru. Dar tu abordezi teme serioase, in timp ce eu… vezi bine: shopping, hoinareala pe bloguri, yoga, MLM-uri esuate, barfe… Nu esti acra, sebruto. Dimpotriva! Daca ai fi, n-as „ponta” la tine zilnic, ca de acrituri ma satur la cabinet! 😉 

  6. melami
    10/11/2009 la 12:42

    ok, pentru tine voi fi de acum Vara Eterna! VE e mult mai usor de tastat, nu? Iar de restul ma voi ocupa cand ajunga acasa, ca acum sunt inca la cabinet, c-a dat boala in toti… vin si pentru un stranut avut de la piperul din tocana, ca asa i-a invatat televizorul… 🙂

  7. pdm
    10/11/2009 la 15:01

    😛 o să vin până la urmă, dar ești tu pregătită să-l cunoști pe el, minunatul, alfa și omega, incredibilul pdm? 😀

  8. kee-kee
    10/11/2009 la 15:36

    – n-am blog , ca n-am timp ( si-s si lenes ).
    sint deacord cu ciprian , blogareala tre sa fie un hobby .
    Daca ai creier , stii scrie , AI CE , si esti si un pic exhibitionist – e ok.
    Daca pici in schimb in pacatul multor blogari de top 20 ( care au impresia ca sint detinatorii adevarului absolut , si fac prosti pe toti ) , e mai bine sa o lasi balta.

  9. melami
    10/11/2009 la 18:27

    @pdm
    Recunosc că nu sunt, deocamdată, dar îmi voi relua exerciţiile de yoga, mă voi concentra mai mult pe sinele meu neglijat în ultimul timp şi, dacă nu merge nici aşa, iau un Extraveral, ce naiba. Hai că mă descurc eu cumva… 😉

  10. melami
    10/11/2009 la 18:30

    Mi-e greu să fac asta, dar… dar AI DREPTATE SUTĂ LA SUTĂ, bre! Şi cu picul de exhibiţionism, şi cu infatuarea bloggerilor de top. Când ai, ai! 😀

  11. melami
    10/11/2009 la 18:59

    @Cipri
    Eşti nervos că nu poţi publica pe blogul tău? Fă-o pe al meu, ca special guest star! 😉

  12. melami
    10/11/2009 la 19:02

    @Ioana
    Se poate să nu fi înţeles eu corect, că nu-s întotdeauna cu receptorii în regulă, dar o să-i invit pe amicii mei să-şi dea cu părerea aici ! 🙂

  13. pdm
    10/11/2009 la 19:25

    @mlm
    nț, nț, nț…mă forțezi să calc pe unde am scuipat și nu vreau….

  14. melami
    10/11/2009 la 19:30

    @pdm
    M-ai băgat în ceaţă complet! Şi abia ieşisem din ea…

  15. Florian
    10/11/2009 la 21:06

    Uite d’aia nu-mi trag bloagă, să nu aibă iguana o bătaie de cap în plus.
    Câte ore are fată ziua în TGM, de ai timp şi de Enigmaticul (aici am inclus toţi pacienţii), şi de toate zăpăcelile în care te bagi, şi de blogăreală la greu? Mâţele au nouă vieţi, iar tu cred că le trăieşti pe toate odată.

  16. Laura
    10/11/2009 la 21:41

    Sfaturile despre bani costă: adică prima oară trebuie să plăteşti, apoi vezi dacă s-a rentat sau nu. Dacă nu costă chiar nimic, apoi chiar nu se rentează ufff.
    Eu nu-mi trag bloagă, că aş cere bani şi n-ar intra nimeni si as da faliment 😦
    asa mai bine il iau pe măgăruş şi hoinăresc cu el 🙂

  17. melami
    10/11/2009 la 22:41

    @Flo
    Una singură, dar din plin, că tare-i frumoasă! Viaţa adică! 😉
    @Laura
    Hai, măi, că eu aş intra. Şi ceva îmi spune că s-ar instala acolo, confortabil, ca la el acasă, şi King-Flo! Deci, măcar de-o îngheţată ţi-ar ieşi! 😉

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
