Prima pagină > Bazaconii > Miss „Mi-s fostă MISA” (5) (pamflet)

Miss „Mi-s fostă MISA” (5) (pamflet)

07/11/2009

New folder (4)Îmi mai vorbeau doar Maşa şi Lacziko; prima, o educatoare isteaţă de la grădiniţa unde ne ţineam lecţiile în oraş, iar al doilea, un tânăr secui plin de bun simţ. Am fost singurii din cei două mii care am observat că programul din tabăra aia contrazicea milimetric tot e ne propăvăduiau, la cursuri, instructorii; singurii care am remarcat că Marele Guru nu-i decât un tip cam nespălat, grăsuţ, miop şi cu aplecare spre tinerele, şi care aţipea în timpul exerciţiilor de meditaţie; singurii care refuzau să ia parte la „spiralele energetice” care se desfăşurau într-o pioană, sub privirile nedumerite ale localnicilor; singurii care făceam haz de câte un exaltat care, ascultând cu sfinţenie, dar şi cu o sănătoasă lipsă de discernământ, se contopea cu natura într-atât încât îşi făcea asanele în curul gol, la marginea pădurii, deşi afară erau doar vreo 15 grade. După ce ne-am convins că ceea ce se petrecea acolo avea tot atâta legătură cu yoga cât aveam noi cu zuluşii sau pigmeii, ne-am petrecut restul timpului plimbându-ne prin împrejurimi, coborând în sat şi râzând din tot sufletul de figurile exaltate şi transpuse în ireal cu care dădem nas în nas în ashram-ul improvizat la V. Participam la întâlnirile cu „maestrul” doar pentr a-i mai găsi câte o fisură în armura-i de lut. Şi nu trebuia să ne străduim prea mult… E de mirare cum nu ne-a nimicit el energetic, pentru că, dacă era s-o credem pe Maya, omul avea capacităţi paranormale, că nu degeaba reuşise el să evadeze din stabilmentul de boli psihice unde-l închiseseră pe timpul lui Ceauşescu (că ipoteza mituirii vreunui infirmier nici nu putea fi luată în discuţie!) Probabil că eram mult prea mărunţi pentru unul care deviase, concentrând forţa gândurilor noastre, traseul meteoritului care se apropia vertiginos de Pământ, de era să ne facă pe toţi chisăliţă. Noroc cu el, care ne mobilizase să ne concentrăm mental, în fiecare zi, la ore fixe, orientaţi cu faţa spre nord, cu mâna dreaptă aşezată ca o stavilă în faţa corpului ceresc care ne luase în colimator. Cu siguranţă că yoghinilor misişti trebuie să le mulţumim că am scăpat pământul de la o pieire groaznică, dar nemernica de mine nu e în stare de un asemenea act de recunoştinţă. Poate că măcar acum, după ce vom scăpa şi de gripa asta porcină, să-mi vină mintea la cap şi să admit faptul că omenirea a mai scăpat de o molimă datorită efortului lor susţinut.

Într-o zi, pe uşa cabinetului meu îşi face apariţia un tânăr înalt, subţire, cu un chip ce-mi părea vag cunoscut. Se mutase în Târgu Mureş de curând şi se înscrisese pe lista mea de capitaţie. Nu dorea decât o adeverinţă că e sănătos, ca să se poată angaja. L-am consultat, şi i-am dat-o. Îl vedeam că se uită lung la mine, oarecum amuzat.

-Mai e ceva? îi zic, pregătindu-mă să chem următorul pacient.

-Da, ar mai fi, spune el. N-aţi umblat un timp pe la yoga?

Atunci am avut o revelaţie care m-a pălit în moalele capului. Era nimeni altul decât Enigmaticul.

-Ba da. Şi tu eşti tipul ăla rezervat, din fundul sălii. Ăla care nu vorbea niciodată cu nimeni.

-Ce să vorbesc, doamna doctor, că parcă şi avai cu cine! Nu-i vedeaţi cât îs de duşi cu pluta?

-Păi, dacă credeai asta, ce căutai printre ei?

-Supravegheam barul lui văru-meu, peste drum de grădiniţă. În fiecare noapte de vineri şi sâmbătă, că-n rest eram profesor de matematică la Reghin. De fel, mi-s din Deda, aşa că făceam naveta. Într-o sâmbătă, văd eu că tot intrau unii şi alţii în curtea grădiniţei. Chestia asta mi-a suscitat atenţia, aşa că am vrut să-mi bag şi eu nasul pe-acolo, să văd ce se-ntâmplă; şi-aşa aveam tren doar la prânz… Am dat exact peste Maya, care m-a pus să mă echipez şi să intru-n sală. Am avut noroc că păstram în rucsac un trening, pentru câng trăgeam câte un fotbal cu băieţii, în curtea şcolii, aşa că mi l-am pus, şi iată-mă-s cursat de yoga. Pe la mijlocul anului, mă ia aia în primire, că n-am plătit taxa. M-am uitat în ochii ei, şi i-am zis aşa: „Domnişoară, ştim amândoi că unor tipi nu-i bine să le vorbeşti despre bani. S-ar putea să-şi amintească că ai încasat în fiecare lună câteva milioane bune de la ăştia, şi n-ai tăiat nicio chitanţă. ” Nu ştiam dacă o să prindă chestia, dar uite că a mers. De atunci n-a mai adus vorba de taxă niciodată, şi am ajuns în anul şase. Păcat că va trebui să-mi întrerup cursurile, că a dat văru-meu faliment…”

Categorii:Bazaconii
  1. 07/11/2009 la 16:45

    si …mai este o continuare ??? ca prea s-a terminat in suspense chestia asta … de fapt ce s-a intamplat cu tanrul misterios ..si-a deschis el o afacere… s-a casatorit el cu maya pana la urma … da cu guru …cu guru ce s-a intamplat?? Multe intrebari lasate fara raspuns …. merita o continuare serialul asta ca daca nu e bai … o sa raman marcat pe viata ca nu o sa stiu ce s-a intamplat mai departe

  2. 07/11/2009 la 16:46

    P.S. Tantii din jepege-ul ala cine e ? Maya?? Guru ?? Tanarul misterios ??

  3. melami
    07/11/2009 la 16:49

    Io, bre! Ce? Îs mioapă, nespălată şi grasă, ca Big Guru? Înaltă şi trasă prin inel ca Maya? Iar enigmatică… nici atât! 😀
    Iar continuarea… într-un fel sau altul, la mine pe blog! O să te prinzi tu când şi cum… 😉

  4. 07/11/2009 la 16:55

    ahaaaaaa deci mataluta esti in jepege-ul ala ( banuiam eu ceva dar nu vroiam sa zic 😀 ) …si ia zi ..la ce pozne te uitai in albumul ala ?? erau de la sedinte ..sau din timpu la spirale ??? imi pareai mie cunoscuta cand am vazut poza …. ia zi nu erai in randul 2 din spirala ..ca parca am vazut ceva la prost tv despre yoga asta a voastra 😀

  5. melami
    07/11/2009 la 17:01

    Nu, bre, că nu-mi place turma! Nici chiar ordonată în spirală! Dar, apropos, tu ce cătai acolo, în primul rând, Enigmaticule?! =))

  6. 07/11/2009 la 17:17

    Deci să-nţeleg că ai dat şi bani pentru experienţa asta :)) Ai contribuit şi tu la bunăstarea gurului.Da’ astea se ţineau noaptea de i-a atras atenţia Enigmaticului care supraveghea barul?

  7. Rapunzel
    07/11/2009 la 19:20

    Bine ca ai abandonat chestia asta la timp, ca cine stie, te mai vedeam in vreun filmulet din ala cu integrarea in absolut, de care (daca nu esti avizat) ai putea sa juri ca e productie xxx in toata regula!

  8. melami
    07/11/2009 la 19:36

    Măi, tu, măi! 😉

  9. Florian
    07/11/2009 la 20:00

    Ce-mi place la tine, iguano, e că te vâri în fel de fel de chestii serioase, dar parcă doar pentru a descoperi partea trăznită a acţiunii şi a celor din jurul tău. Si le scrii atât de viu, încât parcă urmăresc un film. Moamăăă, te-am periat de ţi s-a dus dracului toată blana.
    Da’ cu guru’ ăla n-ai dreptate, io cre’ că are puteri d’alea parabolice, sau para anormale, sau cum le-o zice. Poi dacă nu ocserva nea guru’ c-ai pus pleoapa pă Enigmaticu’ şi nu-şi încorda spirtu, pardon, spiritu’, crezi că îţi mai ajungea ăla în cabinet, să-l consulţi piste tot ca să-l vezi cât de sănătos îi? Ai?

  10. melami
    07/11/2009 la 20:36

    Iote că mai am un colţ de blană unde n-ai ajuns cu peria! =))
    Iar la coincidenţa asta nu m-am gândit din puctul de vedere sugerat de tine! Dar nici tu la următoarea explicaţie: eu l-am chemat la cabinet, cu forţa gândului meu curios la culme! Mai tare ca Marele G.! 😉

  11. Laura
    07/11/2009 la 22:49

    Şi să mai zici că yoga n-are efecte :))

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
