Prima pagină > muzica şi muzichia > Tangoul – să-l vedem, să-l ascultăm, să-l simţim…

Tangoul – să-l vedem, să-l ascultăm, să-l simţim…

27/10/2009

tango

tnago1tangotango3

Tangoul

„Caracterul dansului este dat de mişcările sincopate şi de pauzele dramatice, iar maniera de abordare depinde în mare măsură de abilitatea dansatorilor de a se adapta caracterului pasional al acestuia”, zic enciclopediile. Şi tot ele adaugă: ” Este un dans plin de personalitate, cu multă trăire interioară care te învăluie cu parfumul său.”

Am un amic înnebunit după dansul ăsta. El mi-a trimis desenele de mai sus, aşa că, de dragul lui, m-am interesat ce şi cum în egătură cu tangoul. Şi iată rezultatele:

• La începutul secolului al XX-lea, milonga (în care există mişcarea specifică scurtă şi oprită, de cap şi de umeri) era dansată în sălile mici din înalta societate braziliană. „The dandies” au schimbat dansul în două direcţii. În primul rând, au schimbat aşa numita „Polka rhythm” în „Habanere rhythm” şi, în al doilea rând, l-au denumit tango deoarece numele de milonga amintea prea mult de „Barria de Las Ranas”, unul din ghetourile Buenos Aires-ului…

• În Europa, a pătruns destul de greu, mai ales în urma eforturilor unui oarecare profesorul parizian Robert, care nu ştiu cu ce se ocupa. Odată pătruns în saloanele de dans, tangoul a avut mulţi adepţi, dar şi multi oponenţi. În special episcopii francezi erau împotriva lui, ei atrăgând atenţia asupra naturii tentante şi senzuale a acestuia, dansatorii punând în pericol sfintele învăţături bisericeşti. Măi să fie!

• Nici la Londra nu a fost acceptat din prima, fiind considerat un dans prea erotic. Nu ştiu de ce nu mă mir deloc!

• În 1907, după câteva schimbări de stil şi în urma unui concurs de dans de pe Riviera Franceză, unde dansatorii au fost foarte apreciaţi, tangoul a fost acceptat în ambele capitale europene de mai sus, la ceaiuri sau cine dansante, („Tango teas”, „Tango Soupier”), care aveau ca invitaţi dansatori profesionişti.

• Până şi presa din SUA era scandalizată de el. (Că reuşise să eradicheze şi alcoolismul, şi proxenetismul, şi gangsterismul, aşa că ce treabă avea ea decât să stea cu ochii pe un dans!) În 30 mai 1915, New York Times publica un articol cu titlul „Pericolul Tangoului, mai mare decat al Imperialismul German”. (?!) Măcar de ar fi fost aşa… Încă o dată, americanii au nimerit-o pe lângă, că nu-mi amintesc să se fi luat la trântă cu hoardele dezlănţuite de dansatori care se încolăceau pe ring, ci exact cu „imperialiştii” ăia nazişti ai celui de-al Treilea Reich…

Cu toate acestea, ei sunt cei care îi redescoperă acum farmecul uşor desuet, ca în scenele care urmează:

  1. pdm
    27/10/2009 la 15:16

    ”parfum de femeie” unul dintre cele mai bune filme făcute vreodată…atât de bun încât datorită lui m-am hotărât să iau lecții de dans 😀

  2. melami
    27/10/2009 la 15:25

    Atunci înseamnă că te-ai hotărât să-ţi iei şi o maşină sport roşie, că nici cursa nebună prin oraş, la volan cu orbul, nu-i de colo! 🙂

  3. Florian
    27/10/2009 la 15:54

    uite d’aia te iubesc eu pe tine iguană da’ nu numai d’aia da’ vreu să zic că şi d’aia că eşti extraordinar de mobilă da’ nu mobilă d’aia cu accentul pe prima silabă că nu vreau să înţelegi c-aş zice că ai cap de lemn şi să mă-njuri ci mobilă d’ailaltă adică ai în mobila aia a ta pardon în mintea aia a ta şi-n sufletul ăla al tău o diversitate şi o sprinteneală cu care sari de la un subiect la altul şi de la o trăire la alta şi de la o stare la alta de nu încetez să mă minunez de unde atâta disponibilitate de a trăi viaţa la maxim şi de unde atâta timp pentru toate minunăţiile cu care îţi umpli existenţa şi ne încânţi şi pe noi prietenii tăi cu preaplinul preocupărilor tale şi experienţelor tale şi umorului tău şi reveriilor tale şi uneori al tristeţilor tale şi ştiu că n-am reuşit să spun tot ceea ce s-ar putea spune despre tine şi despre complexitatea ta dar mă opresc aici că mi s-a isprăvit aichiuul şi mi-e să nu fac explozie pe blogul tău în direct şi la o oră de vârf.

  4. 27/10/2009 la 17:43

    M-ai terminat cu tangoul.Cred că este dansul cel mai expresiv.Mi-ar fi plăcut să-l ştiu dansa bine tehnic,dar din păcate la mine în oraş nu sunt cursuri de dans şi pt cei de vârsta mea 🙂

  5. Florian
    27/10/2009 la 18:52

    Cum, în Tulcea nu există şi cursuri de dans pentru tinere sub 25 de ani?

  6. 27/10/2009 la 19:31

    Pentru ele sunt ,pentru mine nu sunt 🙂

  7. Florian
    27/10/2009 la 19:44

    Fată, adică zebruţo, dacă îţi psihanalizez emoticoanele alea ale tale, care îşi rânjesc fasolile şi de tristeţe că la tine-n urbe nu-s cursuri de dans pentru vârsta ta, şi de plăcere că te flatarisesc, zău că nu’ş ce să mai cred despre ele, adică depre emoticoane, adică despre tine. Sadicul din mine vrea să te vază bocind ca un poet ce-şi recită operele din tinereţe, da’ bag samă că n-am cu cine, mă, n-am cu cine.

  8. Florian
    27/10/2009 la 19:46

    Fată, adică iguano, schimbă-ţi ora pe bloagă că mă faci să-mi iau prea devreme pastila aia albastră.

  9. 27/10/2009 la 19:51

    Flo,
    Pai n-am cu cine,că de-o rochiţă neagră şi-mi adun părul mă descurc,da’nu mă descurc de Al Pacino!

  10. Florian
    27/10/2009 la 20:01

    Of, zebruţo, vorbim împreună şi ne înţelegem separat. Eu îţi vorbesc de poetul care plânge recitându-şi operele din tinereţe, iar tu îi dai zor cu Al Pacino al tău.

  11. melami
    27/10/2009 la 20:47

    🙂
    Mai respiră şi tu, Flo! Aaaaşa! Mersi!

  12. melami
    27/10/2009 la 20:52

    Cred că tehnica nu contează chiar atât de mult, cât feeling-ul… Nu ai auzit ce i-a spus J-Lo lui R. Gere? „Stop thinking!” 🙂

  13. melami
    27/10/2009 la 20:53

    Vorbeşte cu M3bis, că el îi cu setările. Când am făcut-o eu, ai văzut ce varză a ieşit! 😀

  14. Florian
    27/10/2009 la 21:04

    Da’ ce te face să crezi că am mai multă trecere la tetris, decât o iguană fumătoare de trabucuri?

  15. melami
    27/10/2009 la 21:08

    😉
    Numa’ să-l prind cât de cât teafăr, că le cam boleşte…

  16. 27/10/2009 la 21:21

    Nu ma bag la dans. Mi-e mila de bombeuri.

  17. melami
    27/10/2009 la 21:34

    … ale partenerei? 😉

  18. Florian
    27/10/2009 la 21:48

    Tu mă ştii iguană ce emotiv sunt de felul meu, ce pepenaşii tăi. Ti-am zis toate alea dintr-o suflare, de frică să nu mă emoţionez pe mine şi să nu mă pierd. Unde mai pui că le-am zis şi cu o piatră în gură, că când mă fac mare vreau să ajung şi io orator mai ceva ca Demostene.
    PS pentru cârcotaşi: cacofonia e intenţionată şi face parte din exerciţiile de oratorie.

  19. melami
    27/10/2009 la 21:55

    Nici nu-mi închipuiam altfel, consilierul meu! 🙂

  20. 27/10/2009 la 22:16

    Poate nu ai retinut ca … sunt un egoist convins 😛 ca lumea ar fi mai buna daca eu as duce-o perfect.

  21. 27/10/2009 la 23:14

    tangoul este cel mai senzual stil de dans existent in lume. niciodata nu va exista vreun gen de dans mai capabil sa exprime mai multa pasiune si sa provoace partenerilor o stare de erotism si de tandrete care sa duca la transferul de energie si de finete in miscari.

    pe scurt e un gen care te fascineaza:)…..si spun asta dpdv al omului caruia ii plac mai toate genurile cu exceptia celui cu datul din buric si spintecatul mainilor(manele). imi place dansul si muzica si stiu in mare masura ce inseamna unele genuri si cu ce se papa :d

  22. melami
    27/10/2009 la 23:26

    Ai dreptate. Din păcate, la noi se dansează o variantă a tangoului destul de cuminte şi lipsită de inventivitate. Dar am văzut un film cu o tipă care a mers în America de Sud special ca să-l înveţe, de la unul dintre cei mai buni profesori. Era blondă, ştearsă şi nu prea tânără, dar, în braţele profesorului ei, s-a tranformat, treptat într-o femeie frumoasă, senzuală şi mândră. Dacă ştie cineva titlul filmului…

  23. 27/10/2009 la 23:29

    L-am vazut dar nu stiu cum se cheama… dar iau tema pentru 2-3 zile sa ma gandesc la numele filmului.

  24. melami
    28/10/2009 la 01:16

    Nu am reţinut, că n-ai spus-o. Dar puteam bănui… 😉

  25. melami
    28/10/2009 la 01:17

    Aştept, că nu dau turcii! 😀

  26. 28/10/2009 la 18:47

    „mă cheamă toţi „la bella tangolita””…
    (cântec de pe când era bunica fată…)

  27. melami
    28/10/2009 la 18:54

    Pune-l, sa-l aud si eu! Pls! 🙂

  28. penisdemasa
    28/10/2009 la 19:51

    am o mașină sport roșie: toyota yaris:-D și pot să spun că e și ”tunată”, deci mai sport nu se poate…

  29. 28/10/2009 la 21:31

    nu mai ţin minte decât primul vers, anume ăsta, şi câteva disparate, pe ici-colo…
    am sperat că-l găsesc pe youtube, dar sufletu’, în schimb e plin de „zaraza”! 😀

  30. melami
    28/10/2009 la 22:33

    Dacă vrei, îţi povestesc despre Zaraza, că mi-a trimis odată un prieten ceva despre ea…

  31. yeonsaeng
  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
