Prima pagină > Medicale si nu prea! > Eşti inteligent? De ce?

Eşti inteligent? De ce?

26/10/2009

cerebel-enchante-c56f9e5p1u3dPrimesc, pe email, tot felul de ziare şi reviste on line, pe care, înainte de a le trimite la gunoi, le răsfoiesc. Ca azi, de pildă, când mi-au căzut ochii pe un articol care îmi atrăgea atenţia că nu toate vedetele autohtone sunt aduse cu pluta în atenţia noastră, unele dintre ele fiind absolvente de studii superioare onorabile. De pildă, prezentatorul TV Leonard Miron e medic ginecolog, cântăreţul Mihai Trăistariu e matematician, Costi Ioniţă, medic stomatolog, Mircea Badea, cibernetician, Luis Lazarus, filozof şi Oana Zăvoranu, absolventă de Drept. Aici m-am oprit, că avem şi noi pe stradă doi retardaţi care au făcut facultatea asta, aşa că de atunci am scos-o din rândul studiilor sperioare, considerând-o un fel de şcoală populară pentru cei cu IQ modest şi manechine. Acuma nu zic că n-or mai fi şi excepţii, dar ele nu fac decât să confirme regula…

De-aici şi până la a începe să cuget despre inteligenţa oamenilor celebri, nu mai e decât un pas, pe care-l fac cu dezinvoltura inconştientului. Intru deci pe Google, dau search pe IQ, şi iată ce aflu:

– Andy Warhol, celebru pop-artist, se lăuda cu un IQ cu care în ziua de azi poţi absolvi doar profesionala: 86. Dar bănuiesc că nici nu-i trebuia mai mult pentru a deveni celebru într-o ţară care pune atâta preţ pe inteligenţă, ca SUA.

– Următoarea surpriză e George W. Bush, care se pare că nu are IQ-ul unei maimuţe aşa cum sugerau răutăcioşii, atâta timp cât de situează -cu al său 125- deasupra predecesorului său ilustru, George Washington (cu modestul scor de 118).

– Şi, dacă tot vorbim de conducători celebri, iată-mă scormonind după Hitler, pe care îl găsesc cu un mulţumitor 141, ca dovadă că paranoia face casă bună cu inteligenţa uneori.

– Einstein. Ei bine, băiatul ăsta trăznit, care ne-a zăpăcit pe toţi cu relativitatea lui ridicată la rang de ştiinţă, deţine un satisfăcător 160 şi nimic mai mult, dar probabil că a avut noroc de un excelent piarist, de ştie o lume întreagă despre el doar din cauza a cinci semne grafice: E= mc2.

– Ludwig van Beethoven a fost o adevărată decepţie pentru mine cu al său 165, pentru că întotdeauna am bănuit că în loc de creier, titanul avea un computer de ultimă generaţie sub păru-i vâlvoi. Se pare că am greşit, pentru că i-a luat-o înainte, cu 5 puncte, liniştitul preclasic Händel.

– De la 170 în sus, începe să mă ia ameţeala, pentru că mi-e greu să stau prea mult timp cu capul pe spate, uitându-mă la constelaţiile de inteligenţă de deasupra mea. Deci: filozoful Immanuel Kant – 175, Primul ministrul israelian Benjamin Netanyahu, scârţa-scârţa pe hârtie Charles Dickens, Michelangelo Buonarroti şi Madame de Stael, la egalitate – 180.

– Fizicianul Isaack Newton (ăla cu măru’), filozoful austriac Ludwig Wittgenstein, şahistul rus Andrei Kasparov, astronomul Laplace şi filozoful Schelling posedă, ex aequo, câte 190 de puncte fiecare.

– Matematicianul Blaise Pascal – 195.

– Sir Francis Galton (never head about him!) afişează un rotund scor de 200, după carea urmează Johann Wolfgang von Goethe, cu un imposibil 210!

Bun, trec peste întrebarea mea legitimă: cum de li s-a putut stabili IQ-ul unor tipi trecuti de mult timp în nemurire, atâta timp cât se ştie că testul ăsta e o înşiruire de întrebări de perspicacitate şi de cultură generală la care nu-i văd bifând căsuţele în urmă cu câteva sute de ani, atâta vreme cât e destul de recent intrat în uz. În plus, cum poţi compara răspunsurile pe care le putea da, de pildă, Napoleon, cu cele ale lui Hillary Clinton, spre exemplu? Alte vremuri, alte noţiuni, altă mecanisme logice…

Aşa că mă întorc din sferele înalte ale inteligenţei mondiale şi îmi aplec privirea spre trei tipe-trăsnet, pe care lumea le consideră cu mult deasupra mediei într-ale sinapselor sprintene. Şi aflu că Madonna şi Shakira au ambele un onorabil 140, iar Sharon Stone, un excelent 154. Mai mult decât tăicuţa Washington şi doar cu un pic mai puţin ca Albert Einstein. Da, întotdeauna mi-am spus că tipa asta este extrem de deşteaptă. Nici nu-mi închipuiam altceva văzându-i perişorii blonzi în Basic Instinct. Ah, nu erau de pe cap?! Cu atât mai mult! E nevoie de multă inteligenţă ca să-ţi desfaci picioarele în faţa unei întregi lumi şi oamenii să nu observe decât cât eşti tu de deşteaptă. Atragi atenţia exact asupra atu-ului tău: IQ-ul! 😉

  1. 27/10/2009 la 00:10

    Da’ a lui Elena Băsescu nu l-ai găsit?..na,aveam şi eu o mică curiozitate…

  2. Florian
    27/10/2009 la 04:09

    Dacă Şaroanei i s-a observat aichiuul când şi-a desfăcut picioarele, ţi-nchipui ce mi s-ar vedea mie. De la o poştă, ce puşca ta.

  3. 27/10/2009 la 09:02

    ca sa zic asa…..si sa il laud…am un amic care are un IQ cam cat a lui Hitler, 140. Asta inseamna ca putea sa conduca si el Germania? :-/

    da nu-i stres….ca oricum nu il prea foloseste :))

  4. melami
    27/10/2009 la 09:43

    Nu s-au luat in calcul cele cu minus in fata! 😀

  5. melami
    27/10/2009 la 09:45

    Nu. Ce? Fermoarul de la pantaloni? 😉

  6. melami
    27/10/2009 la 09:46

    Pey, sa mai dea si la altii, de exemplu. Mie! 😀

  7. 27/10/2009 la 13:28

    offtopic. in perioada asta a anului ar trebui sa te cheme „silaiarnacald”. ia, vino pe la mine pe blog sa-ti arat ceva, e cu ciocolata 😀

  8. 27/10/2009 la 14:22

    Eu apreciez oamenii dupa inteligenta emotionala, dupa comportamentul in viata de zi cu zi. Unii degeaba au IQ ridicat si obtin premii la concursuri, au citit wikipedia de 2 ori si stiu si cum se obtine apa din minereuri martiene, daca in viata de zi cu zi sunt niste idoti, tarfe, pupincuristi, isi bat parintii sau isi maltrateaza copii, sunt pe invers si chiar nu gasesc haioase bancurile cu Chuck Norris atunci sa moara in chinuri.

  9. Florian
    27/10/2009 la 14:25

    N-ai pic de imaginaţie. Vizualizează-mă cu ochii minţii ca protagonist în Scottish Instinct, înţolit cu tradiţionalul kilt, în faţa unei comisii de anchetă formată din Sharon Stone, Catherine Zeta-Jones şi, desigur, Green Iguana. Moamă, ce fază, ce transpiraţii pe juriu, ce ochi sticlind pofticioşi… ei?

  10. melami
    27/10/2009 la 14:29

    Cred că ai arăta mai ceva ca Mell Gibson, în fustanela aia. Şi da, ar ieşi cu transpiraţii, că doar nu degeaba vă ţin… Şi-la-Vară-Cald. 😉

  11. melami
    27/10/2009 la 14:31

    Perfect de acord cu tine, Cipicao. Nu e clasamentul meu, după cum ai văzut. Şi eu am alte criterii…

  12. melami
    27/10/2009 la 14:32

    Am venit, am zâmbit, am mulţumit, am făcut şi eu un mic cadou, de „încălzire”… 😉

  13. Florian
    27/10/2009 la 15:29

    Atât de tare mi-ai zăpăcit aichiuul cu aichiuurile tale, că m-am trezit trimiţându-ţi şi o scrisoare despre scârboşeniile astea, sau ce or fi ele. Aşa că dă fuga la poştă şi cată la circumvoluţiunea de ţi-o băgai în plic. E un picuţ cam transpirată, ce-i drept, că e aia pe care o am de la bască, dar altfel e dăşteaptă de nu se poa’.

  14. 28/10/2009 la 20:11

    scottish instinct ai zis, rigă???
    na: http://i38.tinypic.com/k33srb.jpg

  15. melami
    28/10/2009 la 20:14

    Răspuns la 2. lui Mifty
    Wow, dacă mi se arăta şi mie în forma asta sexoasă, a naibii să fiu dacă îi mai căutam nevastă! Mă lipeam eu de el definitiv. Moamă, ce viril şi ochios e Flo al nost’! 😉

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
