Prima pagină > Diverse > Unde ni sunt visătorii!

Unde ni sunt visătorii!

03/10/2009

(Mulţumesc, pe această cale, lui M3bis că mi-a pus la dispoziţie această înregistrare!)

Uitaţi-vă puţin la decor. Faceţi abstracţie de limbajul fluent şi absolut dezarticulat al vorbitorului, şi remarcaţi gingăşia perdeluţei aninată în spatele malacului, pe policioara feciorelnică şi pe perete. Îmi aduce aminte de imaginile cu Miron Cozma, la închisoare. Şi atunci m-a izbit ambianţa feminină, tihnită, casnică şi pioasă a celulei în care îşi făcea el veacul. Bun, că oamenii înceacă să-şi facă detenţia mai uşoară, înţeleg. Că simt nevoia să reconstituie o ambianţă familială, iarăşi nţeleg. Ceea ce nu-mi explic este de ce camera aceea este înzorzonată ca aia a unei muieri cu gusturi îndoielnice, cu accentul pe muiere, că de gusturile omului nu te poţi lua. De ce nu ne-a fost dat să vedem, de exemplu, un simulacru de bibliotecă sau de atelier de… pictură să zicem… Ştiu că în mediul de detenţie nu este voie cu obiecte ascuţite, inflamabile, toxice sau tăioase, care pot fi folosite în scop agresiv, dar nişte acuarele şi foi de hârtie nu cred să fie interzise. În loc de pensulă, un şomoiog de vată, de exemplu… Iar dacă e vorba de inventivitate în a transforma un obiect oarecare în ceva ce poate ameninţa viaţa cuiva, aici nu mai e nimic de făcut; orice poate fi folosit, la nevoie: perna de pus pe mufarina nedoritului, mina de pix de scos ochii nesuferitului din patul de deasupra ta, o microdoză de săpun lichid strecurată în ceaiul inamicului care-ţi pune piedică la duş, o icoană făcută guler tipului care te tot înjură de mamă, o bucată de perdeluţă dantelată răsucită artistic în jurul gâtului ăluia de-o tot face pe nevastă-ta curvă… Să ne amintim de Hannibal-Cannibal Lecter!

Singura explicaţie pe care o găsesc acestui mod de a-şi împodobi celulele este faptul că aceşti nefericiţi au ajuns cu toţii la închisoare dintr-o eroare, ei fiind -de felul lor- nişte suflete sensibile, care rezonează cu frumosul şi subtilul, iar faptul că mulţi dintre ei se apucă de scris poezii nu trebuie pus pe seama deteriorării Y-ului lor cromozomial, ci a angoaselor existenţiale de care se simt cuprinşi în acel spaţiu al reflecţiei de tip monahal. Că, odată ieşiţi din acea zonă protejată de tentaţiile lumeşti, se apucă din nou de dat în cap, de „julit” găinile din bătătura omului, de violat babe sau de săltat televizorul din casa celor plecaţi în vacanţă, este de vină doar societatea care nu le înţelege aspiraţiile, nu le exploatează talentele, nu le asigură condiţiile propice de reculegere şi introspecţie. Şi uite aşa ne risipim noi valorile, în loc să le cultivăm şi să le punem în fruntea ţării, la guvernare spre exemplu… Sau o facem şi nu ne dăm seama?!…

Categorii:Diverse
  1. yeonsaeng
    03/10/2009 la 07:32

    de fapt, cameruta e asa inzorzonata doar pt simplul fapt ca e locuita de barbati. barbati care nu pot iesi de-acolo sub nicio forma.asta insemnand ca sunt la cheremul unei femei( mame/sotii/etc). asta mai insemnand ca sunt nevoiti sa se multumeasca cu zestrea pe care le-o aduc respectivele. cum respectivele sunt ori prea indurerate,ori mult prea nepasatoare,le administreaza nefericitilor o doza multumitoare din ce considera ele indispensabil in viata unei gospodarii : mileuase( nu bag mana-n foc ca am scris correct),carpete si alte maruntisuri.
    de acuarele nici nu se pune problema.s-ar mazgali in asa hal,ca nu i-ar mai identifica in veci 😀

  2. Florian
    03/10/2009 la 07:40

    Lu’ nea Demostene ăsta i-a căzut în cap biblioteca de la şcoală, când era în clasa-ntâi. De atunci n-a mai vrut să audă nici de şcoală, nici de bibliotecă.
    Nici de pen_sulă n-are nevoie. Pen nu-i trebuie, că nu ştie să scrie, iar de sulă are parte din plin la duşuri.

  3. Florian
    03/10/2009 la 07:43

    Potriveşte-ţi iguană ceasul de pe bloagă. Când văd ce devreme e la tine, îmi vine să mă bag din nou în scutece.

  4. Florian
    03/10/2009 la 07:55

    Da’ ce fioroasă şi însetată de sânge eşti azi. Sper că n-ai scăpat din cuşca aia în care am văzut că stai.

  5. melami
    03/10/2009 la 08:08

    Deci, Măria Ta practică semantica aplicată la spaţiul concentraţional! Hmm, interesant! Te iau consilier! 😀
    Hai că potrivesc şi ceasu’ ăla. Sper că la categoria „ceasu’ bun”, că de ăle’ rele mi s-a cam acrit… 😦
    În legătură cu cuşca: încă nu, da’ am pus mâna pe o agrafă de păr, aşa că…

  6. melami
    03/10/2009 la 08:12

    Se răzbună şi ele cum pot, că bag sama că, acasă, nu-s chiar îngeraşi „delicaţii” ăştia! 😉

  7. Florian
    03/10/2009 la 09:50

    Bine că mi-ai spus de agrafă. Sunt deja în drum spre aeroport, sper să ajung la timp.

  8. Florian
    03/10/2009 la 10:03

    Vezi că ţi-am răspuns la răspunsul de la apartamentul 2. Mi-e că n-o să-l vezi şi-o să mă cauţi degeaba ca o mâţă turbată, cu limba scoasă si cu colţii rânjiţi.

  9. melami
    03/10/2009 la 10:15

    Păi, să ajungi, că te aştept! Şi am o foame în mineeee. 😀

  10. melami
    03/10/2009 la 10:16

    Vezi că ţi-am răspuns şi eu, tot la doi, să nu mai tropăi cu copituţele alea prin blog… 🙂

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
