Mira-mirandolina

21/09/2009

…deci, venii acasă, iar în poartă mă aştepta Mira, o amică de-a mea. Asta, când se întoarce de la ai ei, din Moldova, întotdeauna mi-aduce prăjituri făcute de maică-sa, că mi-a mers buhul probabil şi pe-acolo că n-am o relaţie confortabilă cu aragazu’! Mai-mai să n-o recunosc. În afară de faptul că are grauri la cap în legătură cu microbii, Mira e renumită pentru tunsorile ei absolut ieşite din orice modă. N-ar nimeri ea linia care se poartă de aproape 10 ani nici din greşeală. Acum era aranjată stil „pufuleţ”. Degeaba aş descrie eu felul cum arată, că oricâtă măiestrie aş pune în joc, rezultatul ar fi palid în raport cu realitatea. Bun, eu merg la coafor de 2-3 ori pe an cel mult, pentru că am părul lung şi n-am greţuri. Când n-am timp, nu-i bai: iau foarfeca şi mă „rezolv” singură. Chiar şi după asta arăt mai decent decât amica mea, care decartează la salon sume exorbitante de bani pentru a ieşi de-acolo jumulită ca vai de lume.
Mira are darul deosebit de a se lungi când vine în vizită, până când începi să-ţi pui -demonstrativ- pijamaua şi s-o rogi să continue să-ţi povestească, da’ mai tare puţin, ca s-o poţi auzi din baie, unde te speli pe dinţi. Cu toate astea, nu-i nesimţită. Când îi chemi taxiul, se prinde că ar fi cazul să-şi strângă catrafusele şi s-o ia spre ieşire. Eu, politicoasă, o conduc, nu de alta, da’ mi-i teamă că ar putea anula comanda şi s-ar întoarce să ne terminăm poveştile. Chiar şi aşa, odată ajunse în faţa porţii, mai ţine taxiul preţ de câteva minute pentru ultimele amănunte.
Apropos de germenofobia ei. Am fost odată împreună la Bucureşti. La întoarcere, am venit cu trenul. Ne instalăm noi în compartiment, eu tolănită lejer pe scaun, ea ca şi când ar fi avut hemoroizi. „Stai şi tu mai relaxată. Să ştii că nu muşcă spătaru’ ăla!” i-am zis văzând cum se chinuia să-şi menţină echilibrul în timpul mersului. „Nţţ!” mi-a răspuns ea cu un rictus de scârbă pe faţă. „Cine ştie ce păduchioşi şi-or fi rezemat capul pe tetiera asta”, a continuat ea. „Da’ pe scaun, câţi băşinoşi or fi stat?!”, i-am zis eu râzând. „Nu contează, am două perechi de chiloţi, un dres şi blugii. Cum ajung acasă, mă dezbrac lângă uşă, îmi pun hainele într-o pungă de plastic şi, după ce fac duş, le pun direct în maşina de spălat…”
Înainte de a coborî din tren, numa’ ce-o văd că-mi întinde un şerveţel umed, dintr-acela cu dezinfectant. Mă curăţ eu frumos, mi-l pun apoi în geantă, că n-aveam unde să-l arunc, şi mă apuc cu mâna de bara de susţinere. „Ce faci, bre?!” o aud eu strigând, de am sărit ca arsă. Credeam că oi fi călcat vreun copilaş pe picioare sau oi fi îmbrâncit vreo bătrână din neatenţie. „Ce-am făcut?”, am întrebat-o, nedumerită. „Păi degeaba te-ai sterilizat dacă ai pus mâna din nou pe chestia aia mizerabilă!”.
Cam asta-i distracţia cu Mira. In rest, deşteaptă brici, foarte instruită, mamă devotată şi… femeie nefericită, că nu poţi fi altfel când vezi peste tot numa’ lighioane…
  1. 22/09/2009 la 06:19

    am un prieten care și la el acasă se cacă cocoțat cu picioarele pe budă:-D

  2. melami
    22/09/2009 la 06:25

    …sper ca e incaltat cu bocancii de unica folosinta! 😀

  3. 22/09/2009 la 16:51

    acu sa-ti zic ce ma deranjeaza pe mine. sunt fff multe persoane „manierate” in asa masura,incat atunci cand iti vin vizita si ii servesti de regula cu o cafea,zaharul fiind pe masa,musafirii astia baga lingurita in zahar,se servesc,ling lingurita,dupa care o pun milimetric la locul ei. pur si simplu ii ador!

  4. 22/09/2009 la 16:52

    off topic :nu! stii cum ar fi mai bine? Silavaramelami

  5. melami
    22/09/2009 la 17:13

    Yo, ai tu ce-ai cu numele meu! Ce nu-ţi place la el? Partea cu căldura? Păi, nu-ţi dai seama ce succes o să am cu el acu’ că se lasă frigu’? Ah, bag sama că tocmai de-aia! A-ha! Lasă, puiuţ bălai, că Regelui îi trântesc uşa-n nas de cum îl văd, aşa că tot la tine vine. 😀

  6. sebra
    22/09/2009 la 17:18

    asta-mi aminteste de mine in perioada cand copiii erau mici si o cam luasem pe aratura cu igiena,vedeam peste tot microbi si sterilizam toate cele cu care intrau ei in contact…si umblam si dupa barbatu’miu cu sticla de spirt prin casa

  7. 22/09/2009 la 17:31

    nuuuu..imi place numele! serios!ideea cu virgula combinatul mi-a venit pen`ca pe cotcodacel te-ai trecut cu amandoua numele.de asta.
    si nu mai vreau la rege.trimite-l in delegatie,da-i o misiune,pune-l sa pupe crucile,gasesti tu ce sa-i dai de facut

  8. melami
    22/09/2009 la 17:34

    Aveam o colegă, al cărui frate mai mare murise pe la vreo 11 ani. Părinţii lor erau medici; sterilizau totul de înnebuneau, umblau cu masca la gură, nu permiteau vizite din partea rudelor etc. Totul a fost bine până la prima epidemie de gripă. Care l-a atins, nu se ştie cum, şi pe ficioraşul crescut în condiţii de maximă securitate. Nefiind el până autnci expus la microbi, imunitatea lui dormea liniştită, aşa că a făcut o formă gravă de meningită, apoi de encefalită, după care a rămas oligofren până la 11 ani, când s-a dus de tot. Măcar părinţii ăleia au învăţat ceva. Când s-a născut ea, au dat-o în grija mumii, la ţară, care a crescut-o după cum o ducea capul. Îi pica fetei suzeta în curte, o lua bătrâna, o igieniza rapid în propria gură, după care i-o returna fără nicio grijă. De prisos să spun că metoda bătrânei a fost mai eficientă decât a diplomaţilor în medicină ai familiei.

  9. melami
    22/09/2009 la 17:47

    Din partea mea, poate pupa orice prin cimitirul ăla: crucile, matracucile, răscrucile… M-a deranjat, ieri, cu un comentariu, pe DC, când o putea face la sindicat, sau pe id personal, în care ne-a luat de urechi, pe mine şi pe N.A., în legătură cu Laura aia a groparului. Bun, omul are dreptul la păreri personale. Dar, chiar şi dacă doar ne jucăm de-a sindicatul, „etic” ar fi să ne sărim unul altuia în ajutor, nu să ne facem de cacao pe DC, dând astfel prilej de jubilări cui nu te-aştepţi. Să trecem şi peste asta şi să privim cu umor situaţia…
    Aşa că, pe bune, de-acum e al cui o vrea să-l ia „în serios”.
    Mi-a plăcut de am murit chestia aia cu ciorile! Fain de tot! Parcă te vedeam pe tine! Aşa mi te imaginez: dulce, curioasă, perseverentă şi cu o privire proaspătă asupra lumii. Nu te schimba, te rog!

  10. 22/09/2009 la 18:05

    ce sa-i faci? mai are si el „scapari”..in rest,om bun,zic eu.
    dar care era faza cu ciorile,ca nu-mi prea amintesc?

  11. melami
    22/09/2009 la 18:09

    Videoclipul cu Anda Călugăreanu şi Octavian Cotescu. „Tată, cum se numeşte copacul care face ciori?”
    Sau… nu l-ai văzut! Te-am prins, făceai doar probe!… Măi, măi!

  12. 22/09/2009 la 18:13

    aaaa! cum sa nu-l vad? il stiam de mult timp si e suuuper,suuuper frumos! „Pai nu exista asa ceva taticule!” :))

  13. melami
    22/09/2009 la 18:20

    Ei vezi?! Las’ că vezi tu când oi avea copii şi-or ajunge la vârsta întrebărilor! Ţi se face poftă -simultan- să-i strângi de gât, da’ şi să-i pupi! Dar, totuşi, nu te grăbi, că ai timp berechet! 😀

  14. 22/09/2009 la 18:26

    deja cand vad o manuta ,un capusor, ma topesc toata….eh,mai am de asteptat

  15. melami
    22/09/2009 la 18:36

    Hai că ne-am înmuiat di tăt! Ai uitat că suntem puicuţele ninja?!
    E nevoie de noi pe câmpul de luptă!
    Ura şi la gară! N-avem gară? Ura şi la gard, atunci!

  16. 22/09/2009 la 20:06

    io crez c’ar avea orgasm kingul dacă pupă bucile!!! 😛

  17. melami
    22/09/2009 la 20:14

    Ale cui, bre?
    El, mai degrabă le hăcuieşte, apoi îţi bântuie visele cu ele…

  18. ce-apa.nova
    22/09/2009 la 20:35

    Dinţarul meu mă lucrează cu masca pe figură. Mă tot întreb : se protejează pe sine sau pe mine ?…că n-am rămas niciodată…

  19. 22/09/2009 la 20:51

    oricum nu contează că are wc turcesc :-p stă la țară. culmea ar fi să stea urcat cu picioarele pe wc în poziția șpagat:-)

  20. melami
    22/09/2009 la 21:23

    @penisdemasa
    Ah, e din lumea bună! Păi, de ce n-ai spus aşa de la început! 😀
    Iar varianta aia cu şpagatu’, e chiar seducătoare. Cred că-mi comand o budă cu extensie specială. Aşa ar putea masculii familiei să facă două lucruri dintr-o dată… să mai zic care?… că şi io pot fi buruienoasă la gură dacă vreau! 😀
    Oricum, să mai vii pe-aici! A adiat un vânticel călduţ prin zonă… să mai zic de care?… 😀

  21. melami
    22/09/2009 la 21:27

    Cum te lucreză, fată?! La ce?! Că m-aţi tăhuit de cap cu formuările voastre eliptice!
    Şi, de ce anume să te protejeze?! Sau să te protezeze?!!!
    Şi, cum n-ai rămas?! Sau, cum de n-ai rămas?! Măcar cu gura căscată…
    Sfântu vă mai ştie!
    (Nah, mi-o trebuit blog! Şi-acum nu mai pot dormi noapte de atâtea griji…)

  22. melami
    22/09/2009 la 21:37

    Hai, măi! În loc să-i apreciezi că-ţi iau de-o grijă… O poţi folosi liniştită la următoarea tură de musafiri; faci economie de apă şi detergent, că şi-aşa-i criză. 😀

  23. 23/09/2009 la 14:51

    slobozește-ți gândurile draga/dragul mea/meu, nu există bariere din ”.” meu de vedere, nu sunt rușinos deloc. Vin zilnic pe aici, te-am băgat la favorite 😛

  24. melania
    23/09/2009 la 16:21

    Eu, eu mai am unele… lingvistice, dar încerc să le înving. Ok. Te bag şi eu la „favorite”, deşi ceva îmi spune că nu eşti producător de ouă, ci purtător. 😀

  25. ce-apa.nova
    26/09/2009 la 07:41

    Doamne fereşte să mă protezeze deja. Voiam să zic „îmi lucrează”, şi şi asta sună bine, în sensul că mie – îmi – mi , nu numai lui – îi -i, adică nu-i un tip egoist !

  1. No trackbacks yet.
Comentariile sunt închise.
